۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۶۱۳۷۰
معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی خبر داد؛

خدمت رسانی 300 نفر از خدام رضوی به زائران پیاده اربعین

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: 300 نفر از خدام بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی از سوی آستان قدس رضوی اعزام شده اند.
خدمترسانی 300 نفر از خدام رضوی به زائران پیاده اربعین

سید خلیل منبتی، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره آمادگی آستان قدس رضوی برای خدمت رسانی به زائران پیاده اربعین اعلام کرد: سه موکب در مسیرهای «نجف تا کربلا»، «مرز مهران»، «خیابان علقمه کربلا» از سوی آستان قدس رضوی برای اسکان زائران ایجاد شده است.

منبتی افزود: بزرگترین موکب مسیر نجف به کربلا به منظور میزبانی از زائران اربعین حسینی با عنوان «موكب الامام رضا(ع)» در عمود ۲۸۵ به آستان قدس رضوی وقف شده است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی ادامه داد: این زمین در مساحتی افزون بر 40 هزار متر مربع وقف شده و در حال حاضر با ٨ هزار مترمربع بناي ايجاد شده، امكان اسكان و پذيرايي از پنج هزار نفر را دارد.

وی از اعزام 300 نفر از خدمه آستان قدس رضوی برای خدمت رسانی به زائران اربعین در این مواکب خبر داد و افزود: خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به طور شبانه روزی در مواکب و همچنین مرزهای ورودی و خروجی کشور درحال خدمترسانی به زائران اربعین هستند.

منبتی خاطرنشان کرد: دیگر مواکبی که هم با همکاری سایر نهادها و مردم برای پذیرایی از زائران پیاده اربعین ایجاد شده به نام «امام رضا» نامذاری شده است.

وی در بخش دیگر سخنانش از فراهم آوردن امکانات رفاهی لازم برای زائران پیاده به مشهد الرضا در دهه آخر صفر خبر داد.

اهدای 1500 محصول فرهنگی

همچنین حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اعلام کرد: برنامه های فرهنگی و تبلیغی با اعزام چندتن مبلغ، ذاکر و مداح اهل بیت، کارشناس پاسخگویی به مسائل شرعی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اهدای هزار و 500 محصول فرهنگی، برگزاری نماز جماعت، قرائت ادعیه، مسابقات فرهنگی از دیکر برنامه های تدارک دیده شده معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی برای این منظور است.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به ازدحام جمعیت و بی نظمی هایی که در سالهای گذشته در مرز مهران مشهود بود، امسال در مراجعت زائران از کربلا به ایران در مرز مهران آستان قدس رضوی به صورت متمرکز ارائه دهنده خدمات به زائران پیاده اربعین خواهد بود./302/1308/ب1

ارسال نظرات