۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۶۱۳۳۷
امام جمعه زنجان:

بیشترین تهمت ها پس از انقلاب اسلامی متوجه روحانیت بوده است/ طلاب به سلاح بصیرت مجهز شوند

امام جمعه زنجان با اشاره به حفظ شاکله روحانیت پس از تحمل ها تهمت ها و دشمنی ها از سوی مستکبران و ضد انقلاب، گفت: پس از پیروی انقلاب اسلامی تنها قشری که بیشترین تهمت ها و توهین ها را متحمل شد، روحانیت بود که البته خوشبختانه توانسته سر پا ایستاده و خود را حفظ کند، اما این به معنای عدم وجود نقصان در آن نیست.
امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان امروز در جمع طلاب مدرسه عالی سید زنجان، با اشاره به عدم فراموشی حادثه عاشورا حتی پس از توطئه های فراوان از سوی دشمنان در طول تاریخ، گفت: گذشت زمان خیلی از مسائل و حوادث را به فراموشی می سپارد و باید فقط در صفحات تاریخ به جست و جوی آنها پرداخت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اما حادثه عظیم عاشورا بعد از گذشت بیش از 1400 سال و با توجه به فعالیت های فراوانی که برای به فراموشی سپردن آن از سوی اکثریت خلفا صورت گرفت، نه تنها این درب بسته نشد بلکه روز به روز گسترده تر و بر عظمت آن افزوده شد.

این مقام مسؤول در ادامه امام حسین(ع) را الگوی یک زندگی و مرگ شرافتمندانه توصیف کرد و اظهار داشت: برای کسانی که خواستار یک زندگی شرافتمندانه و همچنین یک مرگ عزتمندانه هستند؛ راهکارهایی وجود دارد که وجود شریف امام حسین(ع) یکی از بهترین نمونه ها و الگوها بوده و خودشان نیز به این امر تصریح کرده اند.

امام جمعه زنجان در ادامه گفت: باید به این سؤال در تاریخ پاسخ داده شده و روی آن تفکرات فراوانی صورت گیرد که چرا 50 سال پس از پیامبر(ص) سبط عزیز ایشان را با آن وضع فجیع به شهادت رساندند، در حالی که هنوز 90 نفر از صحابه ایشان زنده بوده و تک تک کلماتش را نسبت به حسین(ع) به یاد داشتند.

وی در ادامه با بیان این که امام حسین(ع) تمام زوایای مادی قضایا را برای ثبت در تاریخ رعایت کردند، تصریح کرد: امام حسین(ع) با این که تمام پشت پرده های باطنی مسائل کوفه را به خوبی می دانست، اما سعی کرد برای ثبت در تاریخ هم که شده، تمام ظواهر مادی قضایا را رعایت کرده و ابتدا برای عرض یابی اجتماعی مسائل، جناب مسلم را به کوفه فرستاد.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به قیام توابین و عدم اقدام به موقع آنها، خاطرنشان کرد: بعد از شهادت امام حسین(ع) توابین قیام کرده و حتی شمار کشته های آنان را تا 8 هزار نفر شمرده اند، اما از کشته شدن آنها هیچ سودی عاید نشد، چرا که اقدامشان به موقع نبود، ولی اگر همین تعداد نفرات در کربلا به یاری امام (ع) وارد صحنه می شدند قطعا مسیر تاریخ تغییر پیدا می کرد.

حجت الاسلام خاتمی در ادامه اقدام به موقع و دشمن شناسی را اصلی ترین مشخصه بصیرت عنوان کرد و گفت: یکی از مباحثی که رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته بسیار روی آن تأکید داشته و می طلبد تا طلاب نیز به عنوان خواص جامعه به آن سلاح مجهز باشند؛ بصیرت است که اقدام به موقع و دشمن شناسی از اصلی ترین مشخصه های آن است.

نماینده ولی فقیه در زنجان در پایان با اشاره به حفظ شاکله روحانیت پس از تحمل ها تهمت ها و دشمنی های فراوان از سوی مستکبرین و ضد انقلاب، گفت: پس از پیروی انقلاب اسلامی تنها قشری که بیشترین تهمت ها و توهین ها را متحمل شد، روحانیت بود که البته خوشبختانه توانسته سر پا ایستاده و خود را حفظ کند، اما این به معنای عدم وجود نقصان در آن نیست./949/202/ب2

ارسال نظرات