۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۶۰۰۳۵
مسؤول دبیرخانه کانون مساجد لرستان:

فعالیت های فرهنگی، پژوهش محور باشد

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان با تأکید بر ضرورت پژوهش محور بودن فعالیتهای فرهنگی، گفت: برای خنثی سازی هجمه های فرهنگی باید آسیبها را شناسایی و با انجام فعالیت فرهنگی مؤثر جلوی آنها گرفته شود.
حجت الاسلام موسوی مسؤول دبیرخانه کانون مساجد لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید علی موسوی، پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری کارگاه هسته های پژوهشی در خرم آباد، گفت: فعالیتهای پژوهشی امری مهم در جهت بررسی مسائل و مشکلات فرهنگی هستند.

وی با اشاره به فعالیتهای دشمن در عرصه فرهنگی و تلاش برای ضربه به فرهنگ ما به ویژه بین نسل جوان افزود: باید آسیبها را شناسایی و به مقابله با هجمه های فرهنگی پرداخت.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به گستردگی فعالیتهای فرهنگی خاطرنشان کرد: پژوهش محور بودن این فعالیتها راهکار خنثی سازی هجمه های فرهنگی غرب است.

وی در ادامه از فعالیت 50 هسته پژوهشی در کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان خبر داد و گفت: این هسته های پژوهشی مسائل و مشکلات فرهنگی را شناسایی و اولویت بندی می کنند.

حجت الاسلام موسوی عنوان داشت: با بررسی مشکلات اصیل فرهنگی، تربیتی در سطوح محلی، منطقه ای، شهری و کشوری در هسته های پژوهشی کانونها، برنامه های کانونهای فرهنگی هنری مساجد با رویکرد این هسته ها صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای ارتقای سطح و عمق فعالیتهای پژوهشی جهت احیای مسجد تراز اسلامی، هسته های پژوهش کانونها رویکردی در راستای زمینه سازی برای شناسایی، جذب و همکاری نخبگان محلی و منطقه ای دارند.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان به نقش تربیتی کانونهای فرهنگی هنری مساجد اشاره و اظهار کرد: کانونهای فرهنگی هنری مساجد جایگاه مناسبی در جهت جذب جوانان به مساجد هستند و نقش بسزایی در تحکیم پایه های دینی جوانان برای مقابله با هجمه های فرهنگی دارند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی با حضور مدیران هسته های پژوهشی استان خاطرنشان کرد: در این کارگاه تبیین مبانی هسته های پژوهشی و ارائه راهکارهای پژوهشی مورد بحث و آموزش قرار می گیرد./202/9459/ب1

ارسال نظرات