۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۴۵۸۱۸۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

برگزاری نامنظم جلسات شورای عالی قرآن مانع تخصیص اعتبارات لازم خواهد شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به جایگاه سی ام خوزستان در زمینه فعالیت های قرآنی گفت: برگزاری نامنظم جلسات مانع تخصیص اعتبارات لازم برای استان خواهد شد.
محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در نشست شورای عالی قرآن که امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به برگزاری نشست شورای عالی قرآنی استان گفت: به عنوان دبیر شورای عالی قرآنی استان بنا را بر برگزاری جلسات منظم و پیگیر گذاشتیم و در جلسه ای با حضور استاندار، ایشان به برگزاری جلسات و پیگیری مصوبات این شورا تأکید فراوانی کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به حضور حافظان قرآنی و قاریان ممتاز ملی و بین المللی در استان اشاره و اظهار داشت: متأسفانه جایگاه خوبی را در ارائه شاخص ها، آمارها، فعالیت ها و آمارهای قرآنی نداریم و در میان سایر استان ها رتبه سی ام را در این زمینه داریم در حالی که باید جایگاه ویژه تری داشته باشیم.

این مقام مسؤول با اشاره به نامنویسی مؤسسه های قرآنی در آزمون سراسری قرآن و عترت خاطرنشان کرد: مؤسسه تبیان خوزستان با هزار و 207 نامنویسی کننده در سطح کشور رتبه نخست را دارد و خود استان از لحاظ تعداد ثبت نام کنندگان در این آزمون، رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

جوروند ادامه داد: متأسفانه علی رغم وجود قاریان مطرح استانی در سطح ملی و بین المللی رابطه خوبی میان شورای عالی قرآن استان با تهران وجود ندارد که این کوتاهی پذیرفتنی و شرمنده هستم اما با تأکید استاندار و معاون سیاسی جلسات به صورت منظم برگزار و مصوبات خوبی را پیگیری می کنیم تا جامعه قرآنی خوزستان از این جلسات سود ببرد.

وی با بیان این که 88 مؤسسه قرآنی زیر نظر اداره ارشاد در سطح استان فعالیت دارند، ابراز داشت: 35 مؤسسه در حال اخذ مجوز و  ۴۱ مؤسسه در حال ثبت درخواست برای اخذ مجوز در خوزستان داریم؛ چنان که ۷۹۲ مربی قرآنی و ۴۱۹ نفر پرسنل اجرایی در این مؤسسه ها فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به این که اتفاقات مهم و تأثیرگذاری در حوزه فعالیت های قرآنی استان در حال صورت گرفتن است، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم ارتباط با تهران و برگزاری نامنظم جلسات مانع تخصیص اعتبارات لازم برای استان خواهد شد.

این مقام مسؤول در پایان به جای خالی حوزه های پژوهشی در فعالیت های قرآنی استان اشاره و عنوان کرد: ثبت و ضبط قاریان و حافظان استانی صورت نگرفته و هنوز آنان را شناسنامه‌ دار نکرده‌ایم که بنا داریم از طریق چنین جلساتی این کاستی ها را جبران کنیم./9456/202/ب3

ارسال نظرات