۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۴۵۷۴۶۷
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان خبر داد؛

برگزاری مرحله استانی مسابقه مدهامتان در نیمه اول آبان ماه

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی مسابقه مدهامتان از برگزاری مرحله استانی در نیمه اول آبان ماه و با حضور نماینده ستاد عالی مساجد کشور خبر داد.
مدهامتان

حسین براتی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری مرحله کشوری مسابقه مدهامتان ویژه برادران در آذرماه ابراز داشت: با توجه به ضرورت معرفی نفرات برگزیده برای حضور در مرحله کشوری، مرحله استانی این مسابقه حداکثر باید تا پایان آبان ماه برگزار شود که خوشبختانه استقبال خوبی صورت گرفته است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با بیان این که علاقه مندان به تناسب رشته مورد نظر در سامانه نامنویسی کنند، اظهار داشت: در راستای برگزاری مرحله شهرستانی، استان را به 9 بخش تقسیم که هم اکنون مرحله شهرستانی در شهرستان ها برگزار می شود و ان شاءالله تا دهه اول آبان ماه این مرحله به پایان خواهد رسید.

این مقام مسؤول شهرستان های باغملک، گتوند، شوشتر، دشت آزادگان، خرمشهر، دزفول، شوش، رامشیر و اهواز را مراکز برگزاری مرحله شهرستانی مسابقه مدهامتان برشمرد و افزود: این شهرستان ها نواحی و شهرهای پیرامون خود را تحت پوشش قرار خواهند داد تا پس از معرفی نفرات برتر مرحله شهرستانی شاهد برگزاری مرحله استانی برگزاری در نیمه اول آبان ماه باشیم.

براتی با بیان این که تاکنون تعداد افراد اعزامی به مرحله کشوری مشخص نیست، اظهار داشت: مرحله استانی با حضور نماینده ستاد عالی مساجد برگزار و در تعیین تعداد افراد اعزامی میانگین نمرات، میزان رضایمندی نماینده ستاد عالی مساجد و کیفیت برگزاری مسابقات تأثیرگذار خواهد بود.

وی به فعالیت حدود هزار کانون فرهنگی ـ هنری در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: این امتیاز در تعیین تعداد افراد هر رشته برای حضور در مرحله کشوری از سوی ستاد عالی مساجد مهم است و این مسابقه در رشته های ترتیل، حفظ «10جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم» و قرائت برگزار خواهد شد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو روایت درباره تاریخ متفاوت شهادت امام زین العابدین(ع) گفت: همچون سال های گذشته برنامه «در محضر صحیفه سجادیه» در 14 شب از 12 تا25 محرم در هر یک از کانون های فرهنگی شهرستان ها با حضور ائمه جمعه و سخنرانی درباره معارف اهل بیت(ع) برگزار می شود.

این مقام مسؤول با بیان این که چنین برنامه ای از شبکه استانی پخش می شود، اظهار داشت: با هماهنگی شبکه استانی یک سؤال از محتوای سخنرانی انتخاب می شود تا بینندگان از مسابقه فرهنگی این برنامه استفاده کنند./303/9456/ب1

ارسال نظرات