۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۵۶۹۶۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی:

مداحان رسالت خطیری در ترویج اخلاق و معرفت دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: مداحی و ذاکری اهل بیت عصمت و طهارت افتخاری است که نباید با برخی رفتارها و اعمال دور از شأن مورد بی‌توجهی قرار گیرد.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار اعضای هیأت مدیره کانون مداحان تبریز با بیان این‌که مداحی برای اهل بیت عصمت و طهارت افتخاری بسیار بزرگ است، اظهار داشت: بر اساس روایات معتبر وارده؛ مداحان اهل بیت اجری مضاعف نزد پروردگار متعال دارند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) اظهار داشت: رهبری در این دیدار بر لزوم بهره مداحان از ظرفیت هیئات و مجالسی که در آنها حضور می یابند، تاکید و آن را فرصتی مناسب برای تبدیل جوانان به افرادی با عزم جزم برای کار عنوان کرده اند.

وی با بیان این‌که هنر مداحی نباید با برخی مسائل حاشیه‌ای تحت‌الشعاع قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مداحی و ذاکری اهل بیت عصمت و طهارت افتخاری است که نباید با برخی رفتارها و اعمال دور از شأن مورد بی‌توجهی قرار گیرد، ذاکران اهل بیت باید در حفظ شأن و جایگاه در آن قرار دارند، بکوشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی زینت به اخلاق و کردار پسندیده و عامل بودن به احکام و ارزش های دینی و قرآنی از سوی مداحان اهل بیت را مورد تأکید قرار داد و گفت: ذاکران اهل‌بیت(ع) باید ضمن ارتقای سطح علمی و آموزشی و با رعایت اصول، ظاهر و باطن خود را با تأسی از سیره ائمه اطهار زینت دهند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که عشق و ارادت مردم به ویژه جوانان به اهل بیت عصمت و طهارت نباید با برخی رفتارها و اعمال نابخردانه بعضی مداحان مورد تزلزل قرار گیرد، افزود: نقش مهم کانون مداحان در ساماندهی و آموزش ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت قابل توجه است.

وی با بیان این‌که کانون مداحان رسالت خطیری در ترویج اخلاق، معرفت و بصیرت در جامعه بر عهده دارد، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف کانون ترویج ارزش‌های الهی و فرهنگ انقلاب اسلامی و همچنین تبیین تفکر و روحیه انقلابی در سطوح مختلف جامعه اسلامی ایران است./935/202/ب3

 

ارسال نظرات