۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۴۵۵۸۶۰
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه:

تربیت نیروهای انقلابی و جهادی از وظایف اصلی حوزه است

حجت الاسلام فاطمی نیا تربیت نیروهای انقلابی و جهادی را از وظایف اصلی حوزه خواند و گفت: مسؤولان حوزه باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که مردم جامعه نیازشان را به سوی حوزه بیاورند.
حجت الاسلام فاطمی نیا

حجت‌الاسلام سید رضا فاطمی‌نیا، مسئول کمیسیون پیگیری فرامین امام و رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه تحول در حوزه هم باید از جهت مدیریتی و اداری انجام شود هم از جهت برنامه ریزی درسی و  هم تحول در کتب، اظهار داشت: نگاه مسؤولان و مدیران حوزه و حوزویان به دروس باید تحول گرا باشد همه مسؤولان نگاهشون همانند رهبر بزرگوار حوزه باشد نیاز جامعه را باید بدانند و برای نیازجامعه قدم بردارند.

مدرس سطح عالی حوزه ادامه داد: جامعه نباید با حوزه فاصله داشته باشد البته این ارتباط باید از سوی برنامه ریزیهای مدیران حوزه انجام شود که این گونه نشود در حوزه مکاسب بخوانند و مردم برای خودشان بیرون مکاسب کنند و هیچ  ارتباطی بین کتابها و دروس حوزه  با شرایط و نیازهای جامعه نباشد.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه ریزی‌هایی که جامعه امروز به آن نیاز دارد بحث پاسخ به شبهات است، اظهار داشت: حوزه وظیفه تبیین را دارد و روشنگری کردن از وظایف مدیریت حوزه باید باشد، برای این کار مبلغ تربیت کند حوزویان بایستی دیدی بین‌المللی و جهانی داشته باشند، چرا حضرت آقا بیش از 10 سال است این تأکیدات و تذکرات را دارند، این نشان می دهدکه بین حوزه و جامعه فاصله زیادی است پس باید این ارتباط به وجود آید.
حجت الاسلام فاطمی نیا اظهار داشت: حضرت آقا فرمودند حوزه مادر انقلاب است یعنی نقش حوزه نقش حمایتی از نظام و انقلاب  است، حوزه زمانی می‌تواند نقش حمایتی را داشته باشد که برنامه‌هایش به روز باشد و بتواند نیاز جامعه را خوب شناسایی کند و پاسخی برای نیازهای جامعه داشته باشد، تربیت نیروهای انقلابی و جهادی از وظایف ویژه حوزه هست مدیریت باید به مراکزی که نیروهای انقلابی تربیت می کنند بها بدهد.
وی تصریح کرد: مسئولان حوزه اعم از اعضای شورای  عالی و  جامعه مدرسین، مدیران معاونان حوزه باید به گونه ای  برنامه ریزی کنند که جامعه نیازش را به سوی حوزه بیاورند البته این کار کارشناسی می خواهد  ولی حوزه با آن حد مطلوب و ایده آل که مد نظر حضرت آقا است فاصله دارد.

مسئول کمیسیون پیگیری فرامین امام و رهبر معظم انقلاب افزود: از نکات دیگری که رهبر انقلاب تاکید کردند، تربیت مبلغ در ساحت نوشتاری و فضای مجازی بوده است، در واقع حوزه کارهایی را شروع کرده است، ولی انتظار بیشتری می‌رود که با قدرت بیشتر عمل کند.
حجت الاسلام فاطمی نیا اظهار داشت: حضرت آقا فرمود بحث فضای مجازی جهاد کبیر است، در واقع این کم از جنگ‌های تن به تن و با سلاح  ندارد، و اسلحه و نیروی انسانی قوی می خواهد که باید مدنظر برنامه ریزهای حوزه  قرار بگیرد، در فضای مجازی باید کارهای نو و ایده های نوین  کارشناسان، بدنه حوزه و استادان انقلابی دارند استفاده شود و  بحث نوشتاری در فضای مجازی راه بیافتد.
وی در پایان گفت: از تلاش های خبرگزاری رسا تقدیر و تشکر می کنیم که در این زمینه به خوبی فعالیت می‌کند، و در صدد اطلاع دادن به نهادهای حوزه زحمات طاقت فرسایی را انجام می دهد، البته خبرگزاری های دیگر در این زمینه ضعیف عمل کرده اند و رضایت طلاب انقلابی را کسب نکردند، حوزویان باید قبل از مراکز دانشگاه به حضرت آقا لبیک بگویند./875/ت302/ی

ارسال نظرات