۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۵۴۸۴۱
استاد حوزه و دانشگاه:

مداحان احساسات پاک مردم را به سوی اهداف قیام امام حسین سوق دهند

استاد حوزه و دانشگاه مداحان باید احساسات پاک مردم را به سوی اهداف قیام امام حسین(ع) یعنی اصلاح جامعه و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر سوق دهند تا امت اسلام به درجات بالای اجتماعی دست یابد.
نرم افزار آموزش مداحي و روضه خواني

حجت الاسلام عبدالله بحرانی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به عزاداری های سنتی شیعیان در نقاط مختلف جهان ابراز داشت: متأسفانه این عزاداری ها دستخوش نغییر و دگرگونی هایی شده است که به هیچ وجه زیبنده نیست در حالی که رعایت آموزه های اسلامی، عدم بیان نکات مبهم و حفظ حرمت مجالس عزاداری در آنها بسیار ضروری است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این­که در مجالس حسینی باید سنگینی و متانت حفظ شود، اظهار داشت: استفاده از اشعار با محتوای عالی و متناسب و سخن گفتن درباره فضایل، رشادت ها و جان فشانی های شهدای کربلا مدنظر قرار گیرد و مرثیه سرایان از بیان اشعار بی محتوا خودداری کنند.

حجت الاسلام بحرانی با اشاره به برگزاری مراسم قمه زنی در برخی هیأت­ها گفت: تأثیر این­گونه اقدامات باید در فضای مجازی بررسی شود؛ چرا که وجهه شیعه را تخریب می ­کند و خواسته رهبر معظم انقلاب مبنی بر دوری از این مسأله نشان دهنده آگاهی ایشان از تأثیر سلبی این عمل بر مسلمانان و غیرمسلمانان است.

وی خاطرنشان کرد: دوری از چنین اعمالی در حقیقت مجالس عزاداری امام حسین(ع) را از هر گونه افتراهای ناروا پاک می کند که در این راستا روحانیت باید جنبه های منفی چنین اقداماتی را تبیین کنند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: به جای مراسم قمه زنی با اهدای خون، کمک به نیازمندان، یاری رساندن به فقرا و حضور در آیین­های عزاداری و تلاش برای احیای نام امام حسین(ع) را مدنظر قرار دهیم تا با این اقدامات گامی مثبت در برپایی چنین مجالسی برداریم.

حجت الاسلام بحرانی گفت: متأسفانه برخی مداحان به جای گرایش دادن احساسات پاک مردم به اهداف قیام امام حسین(ع) به ظواهر و شور بخشی مجالس عزاداری می پردازند در حالی که در مجالس عزاداری باید اهداف قیام را تبیین کنیم تا با اصلاح امت اسلام شاهد ایجاد زمینه های ظهور باشیم.

وی ابراز داشت: مداحان باید احساسات پاک مردم را به سوی اهداف قیام امام حسین(ع) یعنی اصلاح جامعه و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر سوق دهند تا امت اسلام به درجات بالای اجتماعی دست یابد./303/9456/ب1

ارسال نظرات