۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۵۱۵۸۷
امام جمعه شهرکرد مطرح کرد؛

ضرورت عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش/ فضاسازی مدارس در تراز تزکیه باشد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: دغدغه ای که در آموزش و پرورش باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، عملیاتی شدن سند ارزشمند تحول بنیادین به معنای واقعی است که متأسفانه تا به امروز تحقق پیدا نکرده است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، امشب در دیدار رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور، اظهار کرد: دغدغه ای که در آموزش و پرورش باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، عملیاتی شدن سند ارزشمند تحول بنیادین به معنای واقعی است که متأسفانه تا به امروز تحقق پیدا نکرده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مدیران دستگاهها باید از هر فرصتی که در اختیار دارند، استفاده کرده و توانمندی ‌ها را به میدان آورند، افزود: در راستای افزایش توان علمی و معرفتی نسل جدید باید زمینه ارائه آموزشهای لازم به نیروی انسانی فراهم شود.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه نیروی انسانی در آموزش و پرورش یک اصل است، افزود: باید برای تقویت بنیه علمی آنها سرمایه‌گذاری زیادی انجام شود که اگر به ظرفیت موجود اکتفا کنیم، به مقصود نخواهیم رسید.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: آموزشهای ضمن خدمت باید بسیار کاربردی و قوی باشند که این نیازمند برنامه ریزی است.

وی با اشاره به اهمیت فضاسازی مدارس، تصریح کرد: لازم است انسانهای توانمند و دارای دید عالمانه و هنرمندانه در این زمینه به کار گرفته شوند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه فضاسازی مدارس باید در تراز تزکیه باشد، گفت: به همان میزان که کلاس مؤثر است، فضای آموزشی نیز در تربیت دانش اموزان تأثیر دارد که متأسفانه ما از آن غافل هستیم.

وی ارتقای بنیه علمی و معرفتی نسل جوان را امری ضروری داست و یادآور شد: طاغوت درصدد بود که افراد را از رسیدن به خودباوری بازدارد که خوشبختانه پس از انقلاب تقویت خودباوری افراد مورد توجه زیادی قرار گرفت.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه وجود فضاهای معنوی و ایمانی در آموزش و پرورش، یک مدرسه را از سایر مدارس متفاوت می ‌کند، خاطرنشان کرد: مدرسه معارف از این حیث قابل قیاس با سایر مدارس نیست و لازم است فضای آن در سایر مدارس گسترش یابد./9457/202/ب2

ارسال نظرات