۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۴۵۱۴۱۴

پنجمین همایش سالانه مبلغان در کربلا برگزار شد

پنجمین همایش سالانه مبلغان دینی از سوی آستان مقدس حسینی در شهر کربلا برگزار شد.
همایش مبلغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آستان مقدس حسینی پنجمین همایش سالانه تبلیغ را در آستانه حلول ماه محرم با حضور علما، استادان حوزه علمیه، نمایندگان مراجع تقلید و نمایندگان آستان مقدس حسینی برگزار کرد.

آیت الله شیخ محمد باقر ایروانی از علمای نجف اشرف در این همایش بر ضرورت تقویت حوزه‎های دینی در دفاع از مردم و ارتباط با شریعت و مدرسه اهل بیت (ع) تاکید کرد و گفت: حوزه علمیه باید ارتباط مردم با شریعت اسلامی و مکتب اهل بیت (ع) را تقویت کنند. برخی از برادران دینی ما در کشورهای غربی از حضور مبلغان دینی محروم هستند بر همین اساس حوزه‎های علمیه باید مبلغانی را در ایام مختلف برای تبلیغ در آن کشورها اعزام کنند. اگر مبلغان دینی به کشورهای اروپایی اعزام نشوند پیروان اهل بیت (ع) فقط در اسم مسلمان هستند و با مبانی و اصول دینی غریب خواهند بود.

وی تصریح کرد که اگرچه شاید نتوانیم بر نسل اول از مردم اروپا تاثیر گذاری باشیم اما اثرگذاری بر نسل دوم و سوم اقدامی شدنی و قابل تحقق است.

آیت الله ایروانی با بیان اینکه منبر وعظ و خطابه را خداوند برای مردم مبارک قرار داده است، اظهار داشت: مبلغان دینی باید نسبت به امانت الهی که در اختیار دارند مسؤول و درپی ارتقا آن باشند.

وی خواستار استفاده بیشتر مبلغان از آیات قرآن کریم و احادیث معتبر اهل بیت (ع) شد و بیان داشت: مبلغان باید به قرآن و روایات معتبر توجه وافری داشته باشند به طوری که وقتی شنونده از پای منبر بلند می‎شود نهایت استفاده و بهره را برده باشد.

حجت الاسلام شیخ فاهم ابراهیمی، مدیر بخش تبلیغ اسلامی آستان مقدس حسینی در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، گفت: هدف از برگزاری همایش مبلغان انتقال توصیه حضرت آیت الله سیستانی به آنان، ایجاد هماهنگی با مبلغان حاضر در میدان نبرد با تروریسم و آماده سازی هیأت‎های مذهبی برای استقبال از میلیون‎ها زائر حسینی در ماه محرم و صفر است./994/ب902/د

ارسال نظرات