۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۴۶۶۵۲
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

قرآن بزرگترین سند انسان ساز تاریخ است

جمالی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری مسابقات قرآن کریم در استان قم، گفت: قرآن بزرگترین سند انسان ساز تاریخ است و ما امیدواریم این گونه برنامه ها روز به روز در ارتقای فرهنگ عملی قرآن در جامعه تأثیرات مثبتی داشته باشد.
مهندس احد جمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم یادبود مرحوم استاد علامی پیش از ظهر امروز در سالن همایش های امام زاده سیدعلی قم برگزار شد.

حبل المتین یعنی همراهی قرآن و عترت

احد جمالی در این مراسم با اشاره به اهمیت توجه به قرآن ابراز داشت: حبل المتین با همراهی قرآن و عترت معنی و مفهوم پیدا می کند و بدون آن ارزشی ندارد و به همین دلیل ما سفارش به پیروی از اهل بیت(ع) در کنار توجه به قرآن شده ایم و این دو همواره کنار هم قرار داده شده اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم افزود: همه ما انسان ها به عنوان خلیفه خدا بر روی زمین شاهدیم که قرآن کریم بزرگترین سند انسان ساز تاریخ است که بر جان شریف ترین انسان زمان یعنی پیامبرگرامی اسلام(ص) نازل شد و به همین جهت است که اهمیتی فوق العاده دارد.

قرآن معجزه ای فرازمانی و فرامکانی

وی با بیان این که قرآن بزرگترین معجزه در طول تاریخ بشریت است، ابراز داشت: قرآن کتابی است که نه زمان می شناسد و نه مکان؛ در هر زمانی تازه و نو است و گذشت روزگار آن را کهنه نمی کند و در هر مکانی کارایی دارد؛ ولی تکرار این نکته لازم است قرآن با تمام این عظمتی که دارد به تنهایی برای سعادت انسان کافی نیست و زوج تکمیل کننده قرآن برای رسیدن انسان به بهشت عترت است.

جمالی در ادامه برگزاری مسابقات قرآن کریم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امید است برگزاری این مسابقات و جلسات قرآنی در ترویج فرهنگ قرآن مؤثر باشد و ما روز به روز شاهد ارتقای فرهنگ عملی قرآن در جامعه اسلامی خودمان و در کلیه جوامع بشری باشیم./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات