۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۴۴۶۶۰۵
امام جمعه بروجن:

تسلط شرکتهای خارجی بر منابع نفتی و گازی دخالت در حاکميت ايران است

امام جمعه بروجن گفت: در پی واگذاری قراردادهای نفتی به خارجیها، بدنه صنعت کشور از نيروهای توانمند داخلی خارج می شود و سرانجام شرکتهايی با مديريتهای خارجی شکل می گيرد که به یقین تسلط شرکتهای خارجی بر منابع نفتی و گازی دخالت در حاکميت ايران است.
امام جمعه بروجن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام رضا سعادت فر، امام جمعه بروجن، عصر امروز در نشست شورای اداری این شهرستان که با حضور مسؤولان این شهرستان برگزار شد، با اشاره به فرمايشات رهبر فرزانه انقلاب، داشتن بصیرت را مهمترین نیاز امروز عموم مردم و خصوصا مسؤولان در عرصه های مختلف دانست و گفت: بصيرت سياسی يعنی اين که بفهميم چه کسی دارد ما را به کجا می برد، به کجا دعوت می کند و به کجا می کشاند.

حجت الاسلام سعادت فر با بيان اينکه روند انتقاد و اعتراض در مسير غير قانونی عامل اصلی در فتنه ۸۸ بود، افزود: اينکه تخلفی در انتخابات بود يا نبود بحث جداگانه ای است که البته تخلفی هم نبود؛ بر فرض اينکه تخلفی هم در انتخابات صورت گرفت مسيری که برای اعتراض طی شد صحيح نبود.

وی با بيان اينکه در نظام جمهوری اسلامی هر اعتراضی بايستی از مسير قانونی خود طی شود، ابراز کرد: در حوادثی هم که اخيرا در اين شهرستان اتفاق افتاد فارغ از اينکه اقدام و تصميم دولت صحيح بود يا نبود، حرکت و حضور مردم در کف خيابانها خلاف قانون بود؛ اگر اقدام دولت به حق بود که هيچ و اگر به فرض ناحق هم بوده است مسير قانونی برای مقابله با آن وجود دارد.

امام جمعه بروجن با بيان اينکه نمی شود از مسيرهای خلاف قانون اقدام کرد، تصريح کرد: آن کسانی که با سنگ و چماق کف خيابانها آمدند، حرکتشان خلاف قانون جمهوری اسلامی بود؛ بنابراین مسؤوليت تمامی اتفاقاتی که در جريان شهر بلداجی افتاده است به عهده آن کسانی است که مردم را تحريک کردند تا در کف خيابانها حضور پيدا کنند.

این مقام مسؤول با تأکيد بر اينکه نبايد دچار سو بصيرت و تحليل شويم، گفت: حرکت خلاف قانون نبايد صورت بگيرد؛ بنابراین از مسؤولان درخواست داريم حرکت دولت مورد بررسی قرار بگيرد که آيا طبق قانون بوده است يا خلاف قانون و دوم آنکه چه حرکت دولت قانونی بوده و چه غير قانونی، آن کسانی که آمدند به اموال عمومی و جان مردم حمله کردند و با تمام کسانی که مرتکب اين اعمال شده اند و خصوصا آن افرادی که مسبب و مشوق مردم در اين مسير بوده باید برخورد قاطعانه صورت بگیرد و اين افراد به اشد مجازات محکوم شوند.

حجت الاسلام سعادت فر در ادامه با اشاره به هفته دولت، تصریح کرد: مسؤولان بايد توجه داشته باشند کسانی که به دولت انتقاد می کنند دلسوزان نظام هستند و هدفشان نيش زدن نيست بلکه اصلاح امور مهمترین اولویت آنها است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجن در ادامه با اشاره به قراردادهای نفتی که اخيرا در حال بررسی و انتقاد است، گفت: اشکالات متعددی به اين قراردادها وارد است که باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد.

وی از جمله اشکالات وارده به قرارداد های نفتی را واگذار کردن بهره برداری از نفت به خارجی ها دانست و افزود: در حالی که ما در عرصه نفت توانمندیهای بسیاری داريم و در خارج از کشور در حوزه نفت فعاليت می کنیم اين کار درستی نيست.

امام جمعه بروجن، واگذار کردن اختیارات امور نفتی کشور به خارجی ها به مدت ۳۰ سال که برای چند دولت تعهد ايجاد می کند و عدم در اختيار گذاشتن نظارت، رسيدگی و برخورد با تخلف احتمالی در قراردادها را از ديگر اشکالات وارده به اين قراردادهای نفتی دانست و گفت: در پی واگذاری این قراردادهای نفتی، بدنه صنعت کشور از نيروهای توانمند داخلی خارج می شود و سرانجام شرکت هايی با مديريت های خارجی شکل می گيرد که به یقین تسلط شرکت های خارجی بر منابع نفتی و گازی دخالت در حاکميت ايران است.

حجت الاسلام سعادت فر خاطرنشان کرد: در اين قراردادها به خام فروشی اهميت داده شده اما به فراوری صنعت نفت که سبب ارزش افزوده آن می شود توجه لازم صورت نگرفته است و این بزرگترین خسران است./202/9457/ب1

ارسال نظرات