۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۴۴۰۶۵۴
یکی از روحانیان بحرین:

اقدامات آل‎خلیفه همانند قوم لوط است

یکی از رهبران جریان العمل اسلامی بحرین هدف از محاکمه شیخ عیسی قاسم را مخدوش کردن چهره وی در داخل و خارج از کشور خواند.
حجت الاسلام سید جعفر علوی از رهبران جریان العمل اسلامی بحرین

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جعفر علوی از رهبران جریان العمل اسلامی بحرین در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی العالم، محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور را باطل خواند و تصریح کرد: محاکمه شیخ عیسی قاسم یک محاکمه کاملا سیاسی و برخلاف قانون اساسی بحرین و سازمان‎های حقوق بشر است.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: آل‎خلیفه با محاکمه شیخ عیسی قاسم درپی مخدوش کردن چهره این عالم بحرینی در داخل و خارج از کشور است. همان طور که قوم لوط مقام الهی و دینی پیامبرشان را درک نکردند و خواستار اخراجش از قوم خود شدند، حکومت بحرین نیز چنین اقدامی را نسبت به شیخ عیسی قاسم درپیش گرفته است.

 

حجت الاسلام علوی رهبر شیعیان بحرین را انسانی زاهد، با تقوا و مردمی خواند و تصریح کرد: محبوبیت شیخ عیسی قاسم در نزد مردم بحرین موجب حسادت و به خطر افتادن ارکان حکومت آل‎خلیفه شده است بر این اساس آنان به شدت حامیان این عالم بحرینی را سرکوب می‎کنند.

 

بقای عربستان به ایجاد فتنه در کشورهای منطقه است

 

وی با اشاره به سیاست طائفه گرایی عربستان در کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: عربستان وجود و بقای خود را همراهی با کشورهای استعمارگر و ایجاد فتنه طائفه‎ای در منطقه می‎داند به همین علت شیعیان را در بحرین سرکوب و اهل سنت را برای قیام علیه جمهوری اسلامی ایران و ایجاد اغتشاش در این کشور تحریک می‎کند.

 

رهبر جریان العمل اسلامی بحرین تلاش آل‎خلیفه برای تغییر هویت مذهبی این کشور را بی اساس خواند و اظهار داشت: آل‎خلیفه توانایی تغییر هویت مذهبی را ندارد زیرا شیعیان صدها سال در این کشور زندگی میکنند و جمعیت آنان نسبت اهل سنت بیشتر است.

 

وی اتهام دادگاه آل‎خلیفه به شیخ عیسی قاسم مبنی بر پولشویی و دریافت بدون اجازه مال مردم را غیر قانونی دانست و بیان داشت: شیخ عیسی قاسم نماینده مراجع تقلید است و آل‎خلیفه نمی‎تواند در مسائل دینی مردم دخالت و آنان را برای گرفتن اجازه جهت پرداخت خمس و یا برگزاری نماز جماعت مجبور کند.

 

حجت الاسلام علوی ادامه داد: این اولین بار نیست که آل‎خلیفه در مسائل عبادی مردم بحرین دخالت می‎کند و نزدیک به 25 سال گذشته با هجوم به منزل مرحوم آیت الله شیخ عبدالامیر الجمری، خمس مردم را به سرقت برد./994/ب932/د

مترجم: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات