۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۴۴۰۲۳۴
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مطرح کرد؛

ضرورت پرداختن به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی پرداختن به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را امری ضروری دانست و گفت: همان گونه که به اقامه فریضه واجب نماز در جامعه اهمیت داده می شود باید به این دو واجب الهی نیز پرداخته شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در نشست ائمه جمعه این استان با دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از فروعات دین اسلام بوده و همان گونه که به اقامه فریضه واجب نماز در جامعه اهمیت داده می شود باید به این دو واجب الهی نیز پرداخته شود.

 

وی به لزوم تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر و اجرای این دو فریضه در جامعه اشاره و اضافه کرد: مقدمه عملیاتی کردن این دو فریضه پرداختن به دو مورد از فروعات دیگر دین یعنی تولی و تبری است، چرا که اگر این دو مسأله تبیین شود مردم خود به خود امر به معروف و نهی از منکر می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: تولی و تبری اساس و پایه امر به معروف و نهی از منکر است و تا وقتی که کسی به کارها و افراد خوب و شایسته علاقه مند نبوده و از کردار زشت و انسان های بدکاره بیزار نباشد، تلاش برای هدایت و راهنمایی چنین فردی چندان مثمرثمر نخواهد بود.

 

وی به متون دینی که نشانگر ضرورت تبیین دو مسأله تولی و تبری است اشاره و ابراز کرد: آیات، روایات، دعاها و زیارت نامه ها پر است از سخنانی که حب و بغض نسبت به مؤمنان و کافران را تبیین می کنند و زیارت عاشورا یکی از معروف ترین و واضح ترین این مصادیق است.

 

گفتنی است، در این نشست برنامه رادیویی به سوی ذکر که هر جمعه ساعت 11:30 از مرکز صدا و سیمای آذربایجان غربی پخش می شود، با حضور حجت الاسلام والمسلمین زرگر دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر، حجت الاسلام والمسلمین تقوی دبیر شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و ائمه جمعه این استان افتتاح شد.

 

هدف از تولید این ویژه برنامه معرفی فعالیت ها و عملکردهای ائمه جمعه آذربایجان غربی در یک برنامه رادیویی نیم ساعته در ایام جمعه و پیش از آغاز خطبه های نماز جمعه است تا مخاطبان با عملکرد ائمه جمعه استان بهتر آشنا شده و در نمازهای جمعه مشارکت بیشتری داشته باشند./936/202/ب2

ارسال نظرات