۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۴۳۵۲۰۰

برگزاری اختتامیه کمیته موسسات و نهادهای قرآنی

مراسم اختتامیه کمیته موسسات و نهادهای قرآنی با حضور حجت‌الاسلام خسروی و شیخ‌الرئیس همزمان با شب پایانی نمایشگاه برگزار شد.
نمایشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام خسروی مدیرکل دفتر برنامه ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت ارشاد در مراسم تجلیل از موسسات و نهادهای قرآنی که در حاشیه آخرین شب از برپایی نمایشگاه قرآن برگزار شد، با اشاره به اینکه فهم قرآنی مهم‌ترین ویژگی نمایشگاه امسال بوده است اظهار داشت: مقام معظم رهبری، مراجع و متولیان قرآنی همگی بر روی شعار فهم قرآنی تاکید دارند.

 

وی ادامه داد: ما در نمایشگاه امسال بیشتر به دنبال ترویج مفاهیم قرآنی بودیم، اما به جای مفاهیم قرآن بیشتر به گفتمان پرداختیم، قرآن به قدری عظمت دارد که نباید بدون وضو به کلمات آن دست زد، ما باید تلاش کنیم مردم به سوی ظواهر قرآن دائما حرکت نکنند و بیشتر به دنبال  فهم قرآنی باشند، ما باید از ظواهر قرآنی پلی بسازیم که به حقیقت قرآن برسیم و به آن عمل کنیم.

 

در ادامه مراسم شیخ‌الرئیس، معاون کمیته موسسات و نهادهای قرآنی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه امسال حدود 250 موسسه بالغ بر 70 موسسه و نهاد غیر دولتی بودند، این موسسات و غرفه‌ها همه آن‌ها به ساخت قرآن و اهل بیت (ع) خدمت کردند و همه آنها آخرین دستاوردهای موسسات خود را برای معرض دید مردم به نمایشگاه آوردند.

 

وی گفت: در نمایشگاه امسال ما 9 اثر در جهت مفهوم قرآن کریم رونمایی کردیم، همچنین باید گفت که تنها 14 موسسه در این زمینه حضور پیدا کردند، در بخش آموزشی نیز 30 موسسه از سراسر کشور حضور داشتند و همچنین 10 شهرستان محروم غرفه‌هایی در این موسسات آموزشی برپا کردند چرا که تأکید ما ترویج قرآن و عترت در بین نقاط محروم نیز بود.

 

معاون کمیته موسسات و نهادهای قرآن با بیان اینکه ما امسال بخش عترت را نیز برپا کردیم تاکید داشت: در این بخش موسسات صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه‌ حضور داشتند که از اثرات زیادی هم در این بخش رونمایی شد، در همین بخش موسسات غیر دولتی تنظیم نشر و آثار امام (ره)، امر به معروف و نهی از منکر و تبیان حضور داشتتند.  

 

در پایان این مراسم از بانک اطلاعاتی موسسات فعال در امور قرآنی رونمایی شد، سپس مراسم تجلیل از موسسات و کمیته‌های فعال در امور قرآنی، اطلاع‌رسانی تبیان، آستان قدس رضوی، ستاد عالی کانون‌های مساجد، آستان حضرت عبدالعظیم حسنی انجام شد.

 

موسساتی که در زمینه فهم و تدبر قرآن فعال بودند عبارت بودند از؛ نورالمجتبی از قم، تدبر در کلام وحی از مشهد، تدبر در قرآن و سیره از قم.

 

موسساتی که در حوزه آموزشی فعال بودند عبارتند از؛ موسسه فرهنگی راحم، موسسه بیت‌الزهرا (س) و موسسه فرهنگی وحیانی فرهنگ نهج‌البلاغه./202/816/ب1

ارسال نظرات