۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۳۵۱۴۹
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

شب قدر بزرگ‌‌‏ترین سند ولایت و استمرار آن در گذر زمان است

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به اهمیت شناخت جایگاه عظیم شب قدر در تعالی انسان، گفت: بر اساس نصوص دینی، شب قدر بزرگ‏ ترین سند امامت و ولایت و تداوم و استمرار آن در گذر زمان است و  در روایات فراوانی، وجود شب قدر را در هر زمان، دلیل لزوم امامت و بقای آن دانسته ‏اند.
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا امشب در مراسمی که به مناسبت شب های قدر در حسینیه عاشقان ساری برگزار شد، گفت: ماه رمضان ماه خداوند و از شریف ترین ماه های سال است و در این ماه درهای جهنم بسته شده و درهای بهشت به روی آدمی گشوده خواهد شد.

 

وی با تأکید بر این که باید خانه دل را در این روز های باقیمانده  خانه تکانی کنیم٬ خاطرنشان کرد: کمال انسان با عقل قابل پذیرش است و باید در این لحظه های ملکوتی اعمالمان را با درایت و عقل بررسی کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا، بهترین لحظات عمر انسان را شب های قدر دانست و گفت: لحظه های نزدیک اذان صبح در شب های قدر را باید با تمام توان درک کرد، چون شب قدر شب تعیین مقدرات انسان‎ها است که همه دوستداران عصمت و طهارت رو به سوی خدا آوردند و دست توکل به سوی ذات اقدس الهی دراز می‌کنند تا از نسیم رحمت الهی بهره‎مند شوند.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که شب قدر شبى است که در آن تقدیر خلق و اجتماع تعیین و با ارائه به ‏محضر مقدس حضرت مهدى(عج) صلاحیت آن امور تأیید و یا رد می‌شود، بیان داشت: انسان هایی که قدر و ارزش فرصت ها را می دانند و با آگاهی از برکت این شب باعظمت، با تمام وجود به منظور کسب فیوضات الهی تلاش می‌کنند، خداوند روح آنها را براى درک سرنوشت ‏خوب، روزى حلال و حوادث دلپذیر آماده می‌کند.

 

وی با بیان این که انسان با توجه به ظرفیت های خدادای در وجودش می تواند از این شب ها بهره کفای و واقی ببرد، تصریح کرد: مردم با وفا ومحب به اهل یت عصمت و طهارت با حضور پررنگ و چشم گیر خود در مساجد به اقامه عزاداری و شب زنده داری در این شب های با برکت می پردازند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که قرآن و عترت از ابزارهای مهم رسیدن به خدا است، گفت: با توجه کامل به این دو وسیله در شب های قدر می توانیم راه رسیدن به سمت خدا را هموار و یاد او را در وجود خود زنده کنیم.

 

حجت الاسلام غلامی خاطر نشان کرد: شب قدر شب رهایی از نفس و هجرت به سوی رب بوده و این دستاورد مهم نتیجه توجه به عبادات در طول ماه رمضان است که خدا آن را به بندگان خوبش هدیه می دهد.

 

وی ادامه داد: احیای شب قدر فرصتی برای بهره مندی از رحمت واسعه الهی است و  بنابر دیدگاه حکمت الهى، در نظام آفرینش، هر چیزى اندازه‏اى خاص دارد و بر اساس نظم تنظیم شده، گذشته، حال و آینده آن با هم ارتباط دارند و هیچ تقدیر و سرنوشتی بى حساب و کتاب نیست و در شب لیله القدر این مقدرات بر اساس قابلیت وجودی انسان ها تعیین می شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این که شب قدر به لحاظ سه رویداد مهم که در آن اتفاق افتاده از اهمیت و ارزش فوق العاده ای برخوردار است، گفت: اولاً قرآن در آن نازل شده، ثانیاً حوادث سال آینده در آن تقدیر می‌شود و ثالثاً این حوادث بر امام زمان (عج) عرضه و آن حضرت مأمور به کارهایى مى‏ شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود ضمن برشمردن فضائل شبهای قدر این شب ها را بهترین فرصت جهت اصلاح و ترکیه نفس انسان و بازگشت به سوی معبود خویش بیان کرد و گفت: یکی از مظاهر رحمت بیکران خدا بر انسان ها شب قدر است که انسان با خانه تکانی درونی و توبه از اعمال ناپسند گذشته، راه چندین ساله را یک شبه می پیماید.

 

حجت الاسلام غلامی استعفار و انابه به درگاه خداوند و تفکر در اهداف آفرینش انسان، را از بهترین اعمال شب قدر ذکر کرد و گفت: اگر انسان بتواند با حضور قلب گامی به سوی خویش پروردگار بردارد، آن وقت قلبش محل فرود ملائکه خواهد شد.

 

وی با تشریح اعمال شب قدر، این شب را عالی ترین لحظه برای پیوند بنده و خالق و همچنین زیباترین فرصت برای بازگشت انسان به اصل خویش دانست و گفت: آنهایی که جایی برای توسل به خدا می جویند شب قدر بهترین پناهگاه برای رسیدن به پلکان حقیقت و معرفت خداوند است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه به رابطه شب قدر با نزول قرآن اشاره کرد وگفت: عمل به مفاهیم شفا بخش و هدایت گر قرآن همان مسیر رسیدن انسان به کمال و سعادت است و نزول قرآن در شب قدر به معنای اهمیت این کتاب آسمانی است و اگر اتفاقی بهتر از نزول قرآن می بود، قطعاً در این شب انجام می گرفت.

 

وی با بیان این‌که شب قدر، شب بیداری از غفلت است، گفت: شب قدر در فرهنگ قرآن و روایات از جایگاه عظیمی برخوردار است تا آنجا که شب قدر در قرآن برابر با هزار ماه دانسته شده است.

 

حجت‌الاسلام غلامی اضافه کرد: با توجه به عظمت شب قدر جا دارد که برای نحوه بهره گیری و بهره برداری بیشتر از فیض های معنوی آن، سیری در سیره پیشوایان معصوم(ع) در شب قدر داشته باشیم باشد که ره توشه‌هایی از آن برگیریم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا ادامه داد: یقیناً آماده کردن دل برای دریافت عظمت شب قدر و ثواب و پاداش فضایل ان شرط لازم برای برای درک شب قدراست و سیره عملی معصومین ما نیز همین بوده است.

 

وی اظهار داشت: شب قدر فرصتی بزرگتر و عظیم تر در دل ماه با عظمت رمضان است شب قدر و ویژگی های خاصی دارد یکی تقدیر است گرچه انسان از تقدیر عام برخوردار است اما افزودن بر تقدیر عام از تقدیر خاص در شب قدر برخوردار می‌شود که به صورت مشخص در یک سال مقدرات انسان تثبیت می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اهمیت شناخت جایگاه عظیم شب قدر در تعالی انسان گفت: بر اساس نصوص دینی، شب قدر بزرگ‏ ترین سند امامت و ولایت و تداوم و استمرار آن در گذر زمان است و  در روایات فراوانی، وجود شب قدر را در هر زمان، دلیل لزوم امامت و بقای آن دانسته ‏اند، به همین دلیل سوره قدر به منزله شناسنامه اهل‌بیت(ع) که قرآن ناطقند شمرده شده است.

 

حجت الاسلام غلامی گفت: بقای شب قدر دلیل محکمی است بر بقای امامت است و بقای امامت اقتضا می‏ کند حیات و زنده بودن مهدی(عج) را و این یعنی اینکه، اسلام ناب و قرآن به فضل الهی تا ابد زنده است و تحقق حکومت عدل مهدوی از مقدرات خداوند متعال است./202/950/ب1

ارسال نظرات