۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۷
کد خبر: ۴۳۴۲۳۵
تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

ضرورت اهتمام اصحاب رسانه به ترویج فرهنگ زیارت

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی پرداختن به اصل موضوع زیارت از سوی رسانه ها را مهم دانست و گفت: با توجه به جایگاهی که شخصیت حضرت رضا(ع) در جهان تشیع دارند، مقوله زیارت مورد تهاجم قرار گرفته است.
ديدار اصحاب هنر و رسانه با توليت آستان قدس رضوي ديدار اصحاب هنر و رسانه با توليت آستان قدس رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، آستان قدس رضوی در دیدار با اصحاب رسانه در تالار اماکن متبرکه رضوی با بیان این که پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان آگاهی بخشی است، اظهار کرد: انعکاس دغدغه های مردم و عملکرد مسؤولان نقش مهمی در تبیین مسائل دارد که تلاش رسانه ها و صاحبان اندیشه را می‌طلبد.

 

وی با اشاره به چهار نکته در این زمینه عنوان کرد: وجود مقدس حضرت رضا(ع) و جایگاهی که شخصیت ایشان در جهان تشیع نه تنها در اسلام دارد، پرداختن به شخصیت و جلوه های ایشان را حائز اهمیت کرده است.

 

پرداختن به مقوله زیارت

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقوله زیارت افزود: پرداختن به اصل موضوع زیارت با اهمیت است، موضوعی که به عنوان نقطه قوت ما و نقطه ضعف دشمن، مورد تهاجم قرار گرفته است بنابراین با توجه به تشرف 30 میلیون زائر در این مکان معنوی و قدسی پرداختن به مقوله زیارت مهم است.

 

وی بیان کرد: سومین مسأله حائز اهمیت اعلام مواضع زائر و مزور که نقطه تحول زائر است، می باشد زائران از اقلیم های مختلف که با اندیشه مشترک در این جایگاه مقدس قدم می نهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: آستان قدس رضوی به عنوان مجموعه عظیمی که به برکت نام حضرت رضا(ع) شکل گرفته است، در بخش‌های مختلف اقدامات و فعالیت های متفاوتی از تصمیم گیری تا اقدام را دنبال می کند.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: مأموریت های تعریف شده در آستان قدس رضوی، رسالت فرهنگی و تبیین معارف دین، قرآن و اهل بیت(ع) با دو محور زائر و مجاور و با اولویت دهی به محرومان و مستمندان است.

 

وی متذکر شد: ضمن ارج نهادن به آنچه تاکنون در آستان قدس رضوی از سوی تولیت فقید، حضرت آیت الله واعظ طبسی انجام شده است، به پویایی و حرکت رو به جلو معتقدیم و این که ایستایی در آستان قدس رضوی معنا ندارد.

 

تحقق مرجعیت علمی مشهد

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: وجود دانشگاه های فعال، حوزه‌های علمیه کهن، دانش‌پژوهان و اندیشمندان استان خراسان رضوی ایجاب می‌کند که مشهد البته با تلاش و همیاری رسانه ها به عنوان مرجعیت علمی در کشور مطرح و علم یکی از سوغات مشهد شود.

 

وی در بخش دیگر سخنانش در جمع اصحاب رسانه گفت: توجه به محرومان و مستمندان در منشور هفت ماده ای رهبر انقلاب از نکات برجسته است، با توجه به اکرام محرومان در سیره حضرت رضا(ع) عبارت «بدعادت شدن آن ها» نفی می شود، هرچند نمی توان تمام مشکلات را رفع کرد اما باید با برنامه ریزی به میزانی که می‌شود، از کار مستضعفان و محرومان گره‌گشایی کنیم.

 

کمپ در شأن زائر حضرت رضا نیست

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: با بهره گیری از ظرفیت عظیم این نهاد برای خدمت به نیازمندان بهره و گره گشایی از کار آنان بهره برد که تسهیل زیارت به ویژه برای زائران متوسط به پایین و مشخص بودن محل اسکان زائران در مشهد مصداق آن است.

 

وی با تأکید بر استفاده از امکانات موجود برای زائران کم درآمد و بی بضاعت، خاطرنشان کرد: زائر متوسط به بالا هم تخت خوابش آماده است و هم جای پارکینگ اتومبیلش، اما آنچه می تواند به سفر معنوی زائران متوسط رو به پایین صدمه بزند، دغدغه و نگرانی درباره اسکان و محل پارک همان اتومبیل ساده اش باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ابراز کرد: استفاده از کمپ برای اسکان در شأن زائر حضرت رضا(ع) نیست کمپ برای شرایط بحرانی چون جنگ، سیل و زلزله است نه شرایط عادی، بنابراین فراهم آوردن زمینه زیارتی آسان توأم با معنویت و آرامش مستلزم اهتمام همه دست اندرکاران اعم از استانداری، شهرداری و همه خدمتگزاران مشهدالرضا(ع) است./202/1308/ب1

ارسال نظرات