۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۳۲۰۲۴
مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی:

۴۷۰۰ نفر از خراسان جنوبی به عتبات عالیات اعزام شدند/ افزایش زائران عتبات عالیات از خراسان جنوبی

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴ هزار و ۷۱۵ نفر از طریق زمینی و هوایی از استان خراسان جنوبی به عتبات عالیات اعزام شدند.
حج

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، ابوالفضل نوفرستی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: خراسان جنوبی از نظر دارا بودن جمعیت یک درصد جمعیت کشور را دارد اما از نظر تعداد زائر 2.5 درصد زائر کشور از آن خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از نظر تعداد زائران عتبات عالیات سومین استان در کشور است افزود: در حوزه عتبات عالیات خراسان جنوبی یکی از استان‌ها با پتانسیل زیاد است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: استان ما بیشتر مسافت تا مرز زمینی به کشور عراق داشته اما امسال به دلیل لغو حج تمتع و عمره استقبال زائران استان افزایش یافته است.

نوفرستی با بیان اینکه اگر زائران تمایل داشته باشند می‌توانند در قالب کاروان‌های 14 و 21 روزه اعزام شوند افزود: در روزهای گذشته اعزام زائران ار طریق تورهای آزاد در برخی استان‌ها سبب بروز مشکلات و تصادف شد که در نتیحه کشته شدن زائران را در پی داشت.

وی با بیان اینکه متاسفانه در خراسان جنوبی افراد فرصت طلب به دنبال اعزام زائر به صورت آزاد هستند گفت: در این راستا از ابتدای سال تاکنون بیش از 400 زائر در خراسان جنوبی به صورت آزاد به عتبات عالیات اعزام شدند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: در استان 16 نفر اقدام به بردن زائران از طریق آزاد بر به عتبات عالیات هستند که امروز پرونده 7 نفر از این افراد که اهل شهرستان فردوس هستند پیگیری می‌شود.

نوفرستی با بیان اینکه در کشور هزاران نفر از طریق آزاد بر اقدام می‌کنند افزود: از ابتدای سال تاکنون 4 هزار و 715 نفر از طریق زمینی و هوایی به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون هزار و 303 نفر از طریق هوایی و 3 هزار و 412 نفر از طریق زمینی به عتبات عالیات اعزام شدند و هر هفته بین 10 تا 12 حرکت زمینی و یک پرواز هوایی با ظرفیت 120 نفر اعزام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی اظهار داشت: در ماه رمضان استقبال زائران خراسان جنوبی برای عتبات عالیات کم است./922/101/ب3

ارسال نظرات