۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۳۱۶۳۱
تحلیلگران تأکید کردند؛

عملیات تل آویو بزرگ ترین ضربه به رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه بود

تنها چند ساعت پس از شادی و خوشحالی مقامات امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی به گمان مهار انتفاضه قدس، این رژیم ضربه ای سنگین و بسیار دردناک را در قلب تل آویو متحمل شد و دو جوان مبارز فلسطینی طی عملیاتی قهرمانانه 4 صهیونیست را به هلاکت رسانده و نزدیک به 20 نفر دیگر را مجروح کردند.
رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، تحلیلگران معتقدند که عملیات چهارشنبه شب گذشته در تل آویو بزرگ ترین ضربه به محافل سیاسی، امنیتی و داخلی رژیم صهیونیستی بود و انتفاضه قدس را وارد مرحله تازه ای کرد.

 

علاء ریماوی تحلیلگر امور رژیم صهیونیستی اظهار داشت که عملیات تل آویو سیلی و ضربه بسیار محکمی به دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی بود.

 

ریماوی این عملیات را از 4 نظر مهم دانست: نخست اینکه در نزدیکی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در قلب تل آویو به وقوع پیوسته است و این یک نقص امنیتی بسیار بزرگ برای رژیم صهیونیستی است با توجه به اینکه مجریان عملیات نیز ساکن کرانه باختری بوده اند.

 

وی دلیل دوم را زمان اجرای عملیات عنوان کرد و گفت: در شرایطی که مقامات رژیم صهیونیستی از کاهش عملیات های مقاومتی و قدرت این رژیم برای پیشبرد طرح های تجاوزکارانه و نژاد پرستانه خود در قدس به ویژه پس از تظاهرات های گسترده یهودیان در سالروز اشغال قدس سخن می گفتند، این عملیات به وقوع پیوست.

 

این تحلیلگر فلسطینی اشاره کرد که از نظر نتیجه هم عملیات تل آویو بزرگ ترین ضربه را به دشمن صهیونیستی وارد کرد که همین مساله زمینه را برای سخن گفتن در مورد مجریان عملیات و شیوه طرح ریزی برای این عملیات هموار می کند به ویژه اینکه رسانه های صهیونیستی گفته اند مجریان عملیات از اعضای جنبش حماس هستند.

 

علاء ریماوی همچنین خاطر نشان کرد که این عملیات سیلی محکمی به ائتلاف دولت رژیم صهیونیستی بود و می تواند زمینه ساز انتقاد و حمله گسترده جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی علیه لیبرمن باشد.

 

ریماوی در رابطه با واکنش های احتمالی دشمن صهیونیستی نیز گفت که احتمالا این رژیم به مجازات هایی که قبلا پس از هر عملیات بر فلسطینیان اعمال می کرد، اکتفا کند و بعید است کار به حمله ای دیگر به غزه و جنگی تازه در این منطقه بکشد.

 

وی تصریح کرد که تهدید به حمله نظامی به کرانه باختری اقدامی بیهوده و بی فایده است، زیرا این رژیم عملا اوضاع این منطقه را تحت سیطره خود دارد و بدین گونه رژیم صهیونیستی هیچ برگ فشاری علیه کرانه باختری در اختیار ندارد.

 

علاء ریماوی عملیات تل آویو را تاثیر گذارترین عملیات فلسطینیان خواند و گفت این عملیات یکی از عملیات های سازماندهی شده و نه فردی بود و این بدین معناست که انتفاضه وارد مرحله تازه ای شده است و این در حالی است که دشمن صهیونیستی بارها از کشف و بازداشت گروه ها و تیم هایی نظامی در کرانه باختری وابسته به گروه های مقاومت به منظور اجرای عملیات های مقاومتی و شهادت طلبانه خبر داده بود.

 

ریماوی اظهار داشت که نمی توان پیش بینی کرد که انتفاضه قدس در مسیر خود چه اقدامات و عملیات های غافلگیر کننده ای برای دشمن صهیونیستی خواهد داشت.

 

از سوی دیگر، یک تحلیلگر امنیتی و نظامی اظهار داشت که عبور این دو جوان فلسطینی از تمامی ایست بازرسی های دایر میان الخلیل و تل آویو بدون اینکه کسی حتی به آن ها مشکوک شود، ضربه امنیتی و اطلاعاتی بزرگی به ارتش رژیم صهیونیستی است که همواره صهیونیست ها مدعی شکست ناپذیری آن هستند.

 

امین حطیط تصریح کرد که این عملیات کاملا پیشرفته و برنامه ریزی شده بود و اجرای آن به این شیوه نشان می دهد که این دو جوان فلسطینی قبل از اجرای عملیات چندین مرتبه محل عملیات را به دقت بررسی کرده و اطلاعات لازم را بدست آورده اند که این نیز ضربه بزرگی به دشمن صهیونیستی است علاوه بر اینکه آن ها موفق به مخفی کردن سلاح شده اند با وجودی که سلاح آن ها کوچک هم نبوده است و این دو جوان توانستند با مهارتی عالی مانع از جلب توجه صهیونیست ها به خود شوند.

 

مطرح بودن تمامی گزینه ها

محمود مرداوی کارشناس سیاسی فلسطینی خاطر نشان کرد که عملیات تل آویو دلیلی بر ادامه انتفاضه و به اوج رسیدن آن است و به خوبی ثابت می کند که تمامی تلاش های دشمن برای سرکوب انتفاضه ملت فلسطین بی نتیجه بوده است.

 

مرداوی تصریح کرد که عملیات تل آویو مهمترین عملیات از آغاز انتفاضه قدس و ضربه ای بسیار بزرگ و دردناک به دشمن صهیونیستی است.

 

وی اشاره کرد که اکنون زمان آزمودن عملی آویگدور لیبرمن پس از انتصاب به عنوان وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی است اما شاید کسی پیش بینی نمی کرد که لیبرمن اینقدر زود و اینگونه سخت محک زده شود. وی تاکید کرد که شهر الخلیل ثابت کرده پشتوانه محکمی برای انتفاضه قدس است و همواره امنیت اشغالگران صهیونیست را به لرزه در می آورد.

 

مرداوی خاطر نشان کرد که فلسطینیان به فکر راه هایی تازه برای وارد آوردن ضرباتی به مراتب سخت تر به دشمن صهیونیستی خواهند بود و این بدین معنی است که تمامی گزینه ها پیش روی آنان برای مقابله با اشغالگران مطرح خواهد بود.

 

یک تیر و دو نشان

از سوی دیگر، صالح نعامی تحلیلگر مسائل رژیم صهیونیستی اظهار داشت که عملیات تل آویو در واقع یک تیر و دو نشان و ضربه ای دوگانه به دشمن صهیونیستی و تشکیلات خودگردان بود، زیرا از یک طرف دروغ بودن ادعای محافل سیاسی و نظامی صهیونیستی مبنی بر کاهش عملیات های مقاومتی را به اثبات رساند و از طرفی هم ضربه محکمی به تشکیلات خودگردان و محمود عباس بود که افتخار می کردند به سبب همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی توانسته اند جلوی عملیات های مقاومتی فلسطینیان علیه این رژیم را بگیرند.

 

نعامی افزود که این عملیات روح تازه ای به مقاومت فلسطین بخشید و صهیونیست ها را بیش از پیش آشفته و سردرگم کرده است.

 

تحلیلگران و کارشناسان اتفاق نظر دارند که عملیات تل آویو انتفاضه قدس را وارد مرحله تازه ای کرد و این احتمال می رود که عملیات های مقاومتی انفرادی به سمت و سویی دیگر کشیده شده و فلسطینیان دست به اقداماتی نوآورانه برای مقابله با این رژیم بزنند./982/ب101/د

ارسال نظرات