۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۰۰۲۷
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

فعالیت طلاب و روحانیان در عرصه تبلیغی نوعی جهاد کبیر است

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب، روحانیان و علما با فعالیت تبلیغی در راستای ترویج فرهنگ و آموزه‌های اسلامی در واقع جزء پیشگامان عرصه جهاد کبیر هستند.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، امروز در جمع اساتيد مدارس علميه خواهران خراسان شمالی و همسران اساتيد مدارس علمیه برادران استان، با اشاره به نقش بانوان در جامعه اسلامی، اظهار کرد: انسان‌سازی و تربیت نیروهای آینده مهم‌ترین و باارزش‌ترین نقش بانوان در جامعه است.

 

وی با اشاره به اینکه بدون فعالیت و فداکاری بانوان، امکان مؤفقیت مردان در عرصه‌های مختلف وجود ندارد، اضافه کرد: اگر مردي بخواهد بيرون از خانه و در عرصه كار خود موفق باشد بايد آرامش او در خانه تأمين شود و اين زن است كه بايد اين آرامش را برای خانواده ايجاد كند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه اسلام اهميت فراواني براي جهاد قائل شده است، افزود: جهاد فقط به اين نيست كه انسان اسلحه به دوش بگيرد و در ميدان نبرد بجنگد بلکه فعالیت در سایر عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز نوعی جهاد محسوب می‌شود.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه کار و فعالیت طلاب و روحانیان در عرصه تبلیغی نیز نوعی جهاد است، خطاب به همسران طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی، گفت: اگر خانم‌ها به كار همسر طلبه خود به عنوان جهاد نگاه كنند، بايد زمينه و مقدمات انجام این جهاد را در خانه ایجاد کنند.

 

وی با اشاره به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد کبیر علیه افکار و اندیشه‌های انحرافی دشمنان و دنیای استکبار، خاطرنشان کرد: طلاب، روحانیان و علما با فعالیت تبلیغی در راستای ترویج فرهنگ و آموزه‌های اسلامی درواقع جزء پیشگامان عرصه جهاد کبیر هستند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بيان اين نكته كه اگر مردي بخواهد بيرون و در عرصه كار خود مؤفق باشد بايد آرامش او در خانه تأمين شود، افزود: مردها به اين آرامش نياز دارند و اين زن است كه بايد اين آرامش را ايجاد كند.

 

وی ادامه داد: اما متأسفانه امروز بسیاری از بانوان تلاش دارند پابه‌پای مردها در بيرون از خانه فعاليت كنند و وظايف و نقش خود را در خانه فراموش کرده‌اند و گاهی اوقات آن را بی‌ارزش تلقي می‌کنند که این موضوع به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه چه ارزشي براي زن بالاتر از اين است که انسان‌ساز باشد؟ گفت: بانوان در دوران بارداري جلوه‌ای از صفت خالقيت خدا را می‌یابند و بعد از تولد نوزاد نیز با شیر دادن تا مدتي مظهر صفت رزاقيت خدا هستند و چه چيزي بهتر از اين است که انسان صفات خدايي بيابد و بعد نقش مربي و پرورش فرزند را عهده‌دار شود.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه كرد: باید برای پیشرفت و بهبود اوضاع همه تلاشمان را در زندگي انجام دهیم اما بدانيم قرار نيست همه گره‌ها را با دست خودمان باز كنيم پس بايد كارها را به خدا واگذار كرده و به او توكل کنیم.

 

وی در خاتمه اظهار کرد: همسران طلاب و روحانیان می‌توانند با ايجاد آرامش در خانه و پذيرش نقش مادري به عنوان نقش مهم و ارزشي، در جهاد علمي همسران خود شريك شوند./202/9314/ب1

ارسال نظرات