۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۴۳۰۰۱۵
حجت الاسلام ابوالقاسمی:

رمز اقتدار و توانمندی ما محبت به اهل بیت است

استاد حوزه عملیه گفت: رمز اقتدار و توانمندی ما در بین کشور‌های اسلامی را می‌توان محبت به اهل بیت و شیعه واقعی بودن دانست.
حجت الاسلام ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود ابوالقاسمی، استاد حوزه علمیه شامگاه سه‌شنبه 11 خرداد در مراسم مذهبی آستان مقدس امامزاده زید و عبدالله(ع) منطقه 9 تهران با اشاره به معنای حب و حب الله گفت: حب یکی از صفات پروردگار است، که مقصود از حب الله نبی مکرم اسلام(ص) و خاندانش می‌باشد، حب الله دارای دو مشخصه است کسانی که دارای حب الهی هستند با شدت به سوی خداوند جذب می‌شوند و دیگران را نیز به سوی خداوند هدایت می‌کنند.

 

وی افزود: در یک مثال ساده می‌توان مومن را اینگونه تعریف کرد؛ مومنان کشش بیشتری نسبت به کافران به خداوند دارند این اتفاق همان حب الله است.

 

استاد حوزه علمیه درباره حب الله و مسلمانان، تصریح کرد: یکی از مهم ترین تغییراتی که به واسطه حب الله در زندگی فردی مسلمانان رخ می‌دهد، نماز اول وقت و نماز شب است که به لحاظ کمی و کیفی در افراد مختلف قابل مشاهده است.

 

وی گفت: یکی از شخصیت‌های اسلامی و تاثیر‌گذار که به حب الله، اتصال داشتند، امام خمینی قدس(ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران بودند که شبیه‌ترین فرد در زمانه خود به اهل بیت به شمار می‌رفتند.

 

حجت الاسلام ابوالقاسمی پیرامون موضوع مال حرام تاکید کرد: یکی از آفت‌هایی که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند مال حرام است، فساد، فحشا و بی‌حجابی از آثار این پدیده خطرناک اجتماعی می‌باشد.

 

استاد حوز ه علمیه با اشاره به حب الله و اهل بیت اظهار، داشت: یکی از افتخارات جامعه اسلامی ما پس از پیروزی انقلاب، اتصال به اهل بیت است. رمز اقتدار و توانمندی ما در بین کشور‌های اسلامی را می‌توان محبت به اهل بیت و شیعه واقعی بودن دانست.

 

وی پیرامون رسانه‌های غربی یاد‌آور شد: توطئه دشمنان با ابزار‌های مختلف از طریق ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است. مساجد و هیئات مذهبی قوی‌ترین پایگاه در مقابل این توطئه‌ها هستند.

 

حجت الاسلام ابوالقاسمی در پایان گفت: این انقلاب مرهون خون شهدای بسیاری می‌باشد، حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی و نشر و ترویج اسلام بر همگان واجب است. شهدا و رزمندگان مدافع حرم با تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی در حال دفاع از جان، مال و ناموس شیعه هستند./202/856/ب1

ارسال نظرات