۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۴۲۹۸۵۳
علمای بحرین:

قیام علیه ظلم و طاغوت ادامه دارد

علمای شیعه بحرین تأکید کردند که افزایش حکم حبس دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی نمی تواند مانع از ادامه جنبش مسالمت آمیز ملت علیه ظلم و طاغوت شود.
علمای بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای شیعه بحرین با صدور پیامی نسبت به افزایش حکم حبس شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی این کشور به 9 سال به شدت اعتراض کرده و این اقدام را تلاش نظام برای پایان جنبش مردمی و انتقام گرفتن از معارضان خواندند.

 

در این پیام آمده است: نمی خواهیم بیش از حد به تشدید حکم علیه شیخ علی سلمان بپردازیم چرا که آن را تلاش نظام برای پایان جنبش مردمی، تصفیه معارضان و به تعظیم درآوردن ملت می دانیم و اعتقاد داریم که این حکم کاملا سیاست و انتقام آمیز بوده و هیچ ارتباطی به عدالت و پاکی ندارد.

 

علمای شیعه بحرین افزودند: در این پیام تأکید می کنیم که این حکم نمی تواند هیچ کدام از اهداف خود را محقق سازد چرا که وی هیچگاه از لزوم ادامه جنبش مردمی مسالمت آمیز و راه حل های سیاسی و حقوقی جهت تحقق اصلاحات گسترده در کشور کوتاه نیامده و اعلام کرد که حاضر است همه عمر خود را در راه تحقق خواسته های ملت در زندان بگذراند.

 

آنان تصریح کردند: ملتی که بیش از 5 سال است در راستای جنبش مسالمت آمیز به فداکاری می پردازد، با چنین احکامی تضعیف نشده بلکه بر ثبات و پایداری آن برای ادامه این جنبش تا تغییر و اصلاح و نجات از ظلم و استبداد افزوده می شود چرا که شعار «تنها برای خدا رکوع می کنیم» به جزئی از فرهنگی دینی و زندگی آن مبدل شده است.

 

علمای بحرین بر ادامه انقلاب مردمی و مسالمت آمیز تأکید کرده و ادامه دادند: ملت و رهبران آن دارای یک قلب هستند و با قدرت و ثبات برای تحقق خواسته ها فعالیت کرده و در این راه سختی ها را به جان می خرند. هیچ گاه عقب نشینی نکرده و به چیزی جز تحقق مطالبات عادلانه خود که ضامن زندگی آزاد و کریمانه برای همه مردم در چارچوب قانون و عدالت است، قانع نمی شویم.  

 

در بخش پایانی پیام آمده است: مردم از صدها بلکه هزاران سال حبس و سلب تابعیت و تبعید اجباری هراسی ندارند و به عدالت الهی و مجازات حاکمان ظلم و طاغوت از سوی خداوند ایمان دارند.

 

گفتنی است دادگاه تجدید نظر بحرین، حکم حبس شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی را از 4 سال به 9 سال افزایش داد./980/ب902/د

ارسال نظرات