۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۴۲۵۱۱۰
تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی تشریح کرد؛

مصرف کالاهای داخلی در سیره علمای دین

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: حاج شیخ محمدتقی بافقی، عالمی با تقوا و مبارزی دلیر و پرتلاش بود و تولی و تبری ایشان به حدی بود که از باد بزنی که پارچه خارجی در آن کار شده بود خود را باد نمی‌زد.
ری شهری

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مفسر قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت استفاده از کالاهای ایرانی، به بیان خاطره‌ای از حاج شیخ محمدتقی بافقی که عالمی با تقوا و اهل عمل و مبارزه بود، پرداخت.

 

وی افزود: پس از جریان اعتراض مرحوم آیت اللّه محمدتقی بافقی به خانواده سلطنت، حکومت او را دستگیر به تهران منتقل و به شهر ری تبعید کردند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: مرحوم بافقی در طول مدت تبعید در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، به تبلیغ معارف اسلامی، ارشاد مردم و اقامه نماز جماعت پرداخت و به دلیل ساده زیستی، تقوا و صفای درون، محبوبیت فراوانی در میان مردم به دست آورد.

 

این مفسر قرآن کریم با بیان خاطره‌ای از این بزرگ مرد در راستای مبارزه با کالاهای خارجی، گفت: یکی از اهالی شهرری نقل می‌کند زمانی که این عالم ربانی در شهرری تبعید بود روزی مشاهده کردم که ایشان از شدت گرما بسیار عرق کرده و برای خنک کردن خود از باد بزن حصیری استفاده می‌کند.

 

وی افزود: در همین حین شخصی بادبزنی به ایشان داد تا با آن خود را بهتر باد بزند و این عالم جلیل القدر با نگاهی به بادبزن آن را بر زمین نهاد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری اضافه کرد: از ایشان دلیل عدم استفاده از آن بادبزن سوال شد و این عالم با تقوا گفت: باد بزن داده شده از پارچه‌ای خارجی ساخته شده است و مقدار تولی و تبری من به حدی است که از باد بزنی که پارچه خارجی در آن کار شده خود را باد نزنم؛ این خاطره نشان می‌دهد استفاده از کالاهای داخلی مهم و استفاده از کالاهای خارجی چقدر مذموم است./302/813/ب1

ارسال نظرات