۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۲۴۹۰۸
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم مطرح کرد؛

لزوم همکاری مردم و مسؤولان در راستای اداره بهتر شهر قم

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم با اشاره به طرح تلفیق برخی شهرها و انضمام آن ها به قم گفت: مسؤولان رده بالای نظام موافق این طرح هستند اما علت توقف آن، به این خاطر است که باید فعلا تقسیمات کشوری حفظ شود.
حجت الاسلام روحانی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام روحانی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم امروز در دیدار حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی خاطرنشان کرد: آنچه سبب می شود درآمدهای شهری بیشتر شود، گسترش استان قم است و این موضوعی بوده که در مجلس مطرح است و دولت قبلی نیز امضا کرد، اما به سرانجام نرسید و این دولت، دنبال این طرح را نگرفت و آن تلفیق برخی شهرها و انضمام آن ها به قم است که از جمله آن ها ساوه، محلات، خمین، دلیجان و آشتیان است که اگر این شهرها به قم اضافه شوند، مشکلات کاهش خواهد یافت.

 

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم افزود: این شهرها موافق هستند و تنها شهر مخالف، اراک است؛ مسؤولان رده بالای نظام، نمایندگان این شهرها در مجلس و لاریجانی، رییس مجلس موافق این تلفیق هستند و علت توقف آن، به این خاطر است که فعلا باید تقسیمات کشوری حفظ شود.

 

وی با بیان لزوم ارتباط دو طرفه بین مردم و مسؤولان تصریح کرد: رابطه مردم و مسؤولان باید دو طرفه باشد و اگر مردم به وظایف خود نسبت به اداره شهر توجه کنند، به پول دولت نیاز نداریم.

 

حجت الاسلام روحانی گفت: هر کسی هزینه و عوارض خود را تقبل کند و به تعویق نیندازد، در اداره شهر تأثیرگذار است و اگر مردم به وظایف خود نسبت به اداره شهر توجه کنند، به پول دولت نیاز نخواهیم داشت، هر چند که دولت باید حمایت های خود را به شهرها داشته باشد و هر کسی واقف باشد که هزینه خود را تقبل کند و عوارض خود را بدهد، شهر بهتر اداره خواهد شد.

 

در ادامه قراچورلو، عضو شورای اسلامی شهر قم درباره سودهای بانکی یادآور شد: سودهای بانکی پروژه ها را فلج می کند و این ها واقعیت است و پولی که از مردم گرفته می شود، برای عمران شهر است و سودی که به بانک ها پرداخت می شود، قسمت عظیمی از بودجه شهر بوده که از بین می رود.

 

عضو شورای اسلامی شهر قم در پایان خاطرنشان کرد: کارهایی که در شهر انجام می شود در زندگی مردم تأثیرگذار است و برخی تصمیم ها سبب افزایش هزینه زندگی مردم می شود؛ شورای شهر در تصمیمات خود به دنبال کم کردن هزینه سرانه و بیشتر کردن آسایش و رفاه در زندگی مردم است و این نیاز به انضباط مالی در کشور دارد./822/202/ب3

ارسال نظرات