۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۴۲۲۷۳۴
نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری:

رییس خبرگان نباید اهل تساهل و تسامح باشد/ مجلس خبرگان جای سیاسی کاری و جناح بازی نیست

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به ویژگی های رییس ‌آینده خبرگان گفت: رییس خبرگان باید کسی باشد که در تمام مراحل گذشته حتی یک بار انفعال از او دیده نشده باشد و اهل وادادگی، کوتاه آمدن و تساهل و تسامح نباشد؛ یک فرد انقلابی به معنای واقعی کلمه و جهادگر تمام عیار در صحنه باید رییس خبرگان شود.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن خبرگان گفت: مجلس خبرگان رهبری یک رکن اساسی در نظام جمهوری اسلامی است.

 

وی افزود: مجلس خبرگان تعیین کننده رهبر است که مشروعیت همه نظام از رهبری گرفته می شود، هر دستگاه و نهادی حتما باید در مسیر جهت دهی های رهبری نظام حرکت کند، جهت دهنده نظام جمهوری اسلامی رهبری است و رهبری است که نظام را به آرمان های انقلاب هدایت می کند.

 

انتخاب نادرست رهبری سبب مخدوش شدن آرمان های انقلاب می شود

امام جمعه شهرکرد با بیان این که انتخاب نادرست رهبری می تواند نقش منفی داشته باشد که سبب مخدوش شدن آرمان های انقلاب می شود، اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری نقش بسیار اساسی و کلیدی در تعیین رهبری دارد و باید کسی را انتخاب کنند که بتواند نقش را به معنای راستین ایفا کرده و تعیین باید بر اساس آرمان هایی که نظام می طلبد صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: وقتی بحث انقلابی بودن مطرح می شود قطعا ما زمانی می توانیم آرمان های انقلاب را محقق کنیم که همچنان روحیه انقلابی در نظام و انقلاب حاکم باشد، منظور از روحیه انقلابی ستیزه گری و جنگ نیست بلکه منظور حالت تحرک، فداکاری، تلاش، ایثار و مقاومت برای حفظ آرمان های انقلاب است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که روحیه انقلابی به معنای نبود روحیه بی تفاوتی، وادادگی و انفعال برای انقلاب و مسؤولان است، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اخیرا تعبیر زیبایی در جمع دانش آموزان داشتند که فرمودند جنگ اصلی ما با استکبار بر سر جوانان است، آنها یک نوع جوان را می خواهند و انقلاب خواهان جوانانی با ویژگی های خاص خود است.

 

وی عنوان کرد: ما جوانی را می خواهیم که اهل بصیرت، فعالیت، تحرک، بینش و فداکارانه در جهت ارزش های ناب اسلامی فعالیت کند اما آنها جوانانی می خواهند که فرهنگ غربی را دنبال کند، اگر فرهنگ غربی بر جوان ما حاکم شد فعالتیش غربی می شود.

 

خبرگان باید روزنه های امید دشمن را از بین ببرد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این معنا در همه ارکان نظام وجود دارد، اگر کسی در جایگاه رهبری قرار گیرد که نگاه منفعل داشته باشد، دنیا و منافع دنیوی را بر ارزش های ترجیح دهد و نگاه بقای حکومت و ماندگاری آن بدون ارزش ها و احکام اسلام داشته باشد خطرناک است، در اسلام حکومت فی نفسه هیچ ارزشی ندارد مگر این که در سایه آن حکومت اسلام وجود داشته باشد؛ لازمه این وجود داشتن این است که رهبری با چنین نگاهی در مسند نشسته باشد تا جهت گیری ها را هدایت کند.

 

وی با اشاره به ویژگی های رییس آینده مجلس خبرگان و با تأکید بر این که خبرگان باید روزنه های امید دشمن را از بین ببرد، اضافه کرد: عملکردی که خبرگان در مراحل گذشته داشتند که آنچه در وجود امام راحل بود فاکتور اصلی دیدند و آنچه که در وجود مقام معظم رهبری است فاکتور اصلی می بینند که تمام تلاش حضرت امام(ره) حیات بخشیدن به اسلام و ارزش های ناب اسلامی و نفوذ دادن اسلام ناب به جامعه اسلامی و جهانی بود.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که مجلس خبرگان زمانی می تواند موفق باشد که به رهبری به ویژگی های ذکر شده بیندیشد، گفت: خبرگان باید رهبری را انتخاب کند که ذوب در اسلام باشد، رهبری باید به معنای واقعی خود ساخته، دینمدار، مخالف هواهای نفسانی و مطیع دین باشد تا بتواند نظام را با همین فاکتورها هدایت کرده و جامعه را به همین سمت وسو ببرد.

 

وی افزود: مجلس خبرگان باید به این فاکتورها توجه کرده و برای آینده فردی با این ویژگی ها را انتخاب کند، البته ان شاءالله هرگز چنین روزی را نبینیم و پرچم با دستان رهبر معظم انقلاب به دستان مولای ما حضرت بقیة الله(عج) برسد.

 

رییس خبرگان نباید اهل تساهل و تسامح باشد

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که نگاه خبرگان باید به همین امور باشد، اظهار داشت: رییس خبرگان باید کسی باشد که در تمام مراحل گذشته حتی یک بار انفعال از او دیده نشده باشد و اهل وادادگی، کوتاه آمدن و تساهل و تسامح نباشد؛ یک فرد انقلابی به معنای واقعی کلمه و جهادگر تمام عیار در صحنه باید رییس خبرگان شود.

 

 

وی ادامه داد: در این مجموعه افرادی وجود دارند که انواع تهمت ها و سرزنش ها از داخل و بیرون تحمل کردند اما ذره ای کوتاه نیامدند، چنین افرادی می توانند ریاست خبرگان و زمامداری خبرگان را عهده دار شوند و این مجلس را به سمتی ببرند که بتوانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

 

 نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت پرهیز خبرگان از مسائل جناحی و باندبازی های سیاسی ابراز داشت: مسائل جناحی و سیاسی نه تنها به خبرگان بلکه به همه بدنه نظام آسیب وارد می کند، این باند بازی های سیاسی معمولا به همه چیز لطمه زده است.

 

جناح بازی سیاسی در خبرگان سبب تنزل حرکت انقلاب می شود

وی عنوان کرد: از این جناح بازی ها در مجموعه حرکت های نظام کم آسیب ندیده ایم، شأن خبرگان بسیار بالاتر از این مسائل است؛ خبرگان می خواهد تعیین کننده رهبر باشد و رهبری پدر امت محسوب می شود، اگر بنا باشد که این جایگاه اسیر جناح بازی و بازیگری های سیاسی شود و کشمکش پدید آید دیگر رهبر نمی تواند کشور را اداره کند؛ این کار سبب تنزل حرکت انقلاب می شود و با جایگاه رهبری سازگار نیست.

 

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: خبرگان همانند محافل دیگر نباید نگاه کرد، خبرگان دارای جایگاهی کاملا ویژه بوده و باید از مسائل جناحی به دور باشد، در فعالیت های خبرگان منافع کلان نظام باید در نظر گرفته شود./1323/ت301/ج

ارسال نظرات