۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۳۲۲۱۲۱
فرمانده نیروی انتظامی قم مطرح کرد؛

پلیس و مردم، نظم و قانون مداری و نشاط بهاری شعار سال 95 نیروی انتظامی

خبرگزاری رسا ـ فرمانده انتظامی استان قم شعار سال 95 نیروی انتظامی را پلیس و مردم، نظم و قانون مداری و نشاط بهاری عنوان کرد و گفت: طرح ترافیکی پلیس قم از 25 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ماه به مدت 20 روز ادامه خواهد داشت.
مجتبايي فرمانده انتظامي قم

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار کاظم مجتبایی، فرمانده نیروی انتظامی استان قم امروز در جمع خبرنگاران شعار نوروزی ناجا را «پلیس و مردم، نظم و قانون مداری و نشاط بهاری» عنوان کرد و افزود: اقدامات پیشگرانه در چهارشنبه آخر سال با استقرار 50 نقطه از شهر قم برای تامین امنیت در سطح شهر در نظر گرفته شده است.

 

وی بیان داشت: نگاه پلیس به این مقوله نگاهی اجتماعی است و تاکید بر این است تا مراسم ها به صورت محله محور انجام شود که با هر گونه فعالیت گروهی و بی نظمی و مزاحمت به شدت برخورد می شود .

 

فرمانده انتظامی استان قم، همچنین در مورد تعطیلات نوروزی 95، گفت: طرح ترافیکی پلیس قم از 25 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ماه به مدت 20 روز ادامه خواهد داشت و کلیه محورها توسط پلیس نظارت می شود.

 

مجتبایی اضافه کرد: 20 پایگاه سیار نیز برای این ایام در نقاط مختلف استان قم پیش بینی شده است و در این پایگاه ها اقدام های امنیت اخلاقی، انتظامی و ترافیکی انجام می شود.

 

وی با اشاره به عملکرد یکساله پلیس قم از اول فروردین ماه تا 20 اسفندماه افزود: طی این مدت تعداد 39 هزار و 930 نفر دستگیرشده اند که نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته است.

 

وی با بیان اینکه53 درصد افراد دستگیر شده بیکار و 75 درصد از آنها بدون سابقه کیفری هستند، تاکید کرد: این مهم نیازمند تلاش بیشتر است و سایر بخش ها نیز باید سهم خود را در رسیدن به امنیت پایدار ایفا کنند که تا به حداقل ها دست یابیم.

 

فرمانده انتظامی استان، کاهش یک درصدی سرقت در بخش های مختلف را مورد توجه ویژه قرار داد و گفت: جرایم مهم 50 درصد، سرقت به عنف 30 درصد و سرقت تحت پوشش 58 درصد کاهش داشته که در این رابطه نسبت به سال گذشته بدخیم ترین جرئم(قتل) خوشبختانه 35 درصد کاهش را شاهد بودیم.

 

مجتبایی در حوزه مواد مخدر نیز گفت: طی امسال 8 و نیم تن مواد مخدر کشف شده که نسبت به سال گذشته 72 درصد افزایش کشف انواع مواد مخدر را شاهد بودیم که عمده این کشفیات در جاده ها از مراکز ترانزیتی و جنوب کشور در کمین نیروی انتظامی گرفتار شده اند و این موفقیت به جهت توانمندی و کنترل همه جانبه پلیس قم صورت گرفته است.

 

به گفته وی؛ 37 باند بزرگ مواد مخدر در استان متلاشی شده است و در این رابطه 9 هزار و 289 معتاد نیز دستگیر شده است .

 

فرمانده انتظامی استان، در ارتباط با قاچاق کالا نیز بیان کرد: 225 نفر طی سال گذشته در این حوزه دستگیر شده که ارزش ریالی کالاهای کشف شده 35 میلیارد و 800 میلیون تومان برآورد شده است.

 

مجتبایی، درباره تصادفات نیز گفت: مجموع تصادفات 5 درصد افزایش داشته و این در حالی است که شاهد کاهش 7 درصدی شدت تصادفات و فوتی ها بودیم .

 

وی در رابطه با اتباع بیگانه نیز گفت: در این حوزه اقدامات و تلاش های بسیار خوبی انجام شده است که 39 هزار و 452 نفر از اتباع غیرمجاز که در سطح استان فعالیت می کردند، دستگیر شدند.

 

وی به حوزه پلیس فتا نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری در حوزه اینترنت و فضای سایبری و تخلفات مختلف در حوزه‌های سیاسی، اخلاقی و اقتصادی، 170 تن در استان دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شده اند.

 

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه در سال جاری 22 هزار و 210 دستگاه موتورسیکلت به علت تخلف راکبان، توقیق و روانه پارکینگ شده است، تاکید کرد: در این خصوص باید بیش از گذشته با فرهنگسازی اقدامات موثری صورت بگیرد.

 

مجتبایی در ادامه سخنان خود با اشاره به ارائه مشاوره به 12 هزار و 637 نفر، گفت: از این تعداد 10 هزار و 582 تن (73 درصد) مصالحه شده است و پرونده آنها به دادگاه ها ارجاع نشد و قصد داریم در سال های آینده نیز این اقدام ها را گسترش دهیم.

 

وی اجتماعی کردن فضای کنترل جرم، امنیت هوشمند و تمرکز بر فضای سایبری را از مهمترین اهداف پلیس قم ذکر کرد و ادامه داد: بیش از 70 درصد اهداف پیش بینی شده محقق شده است.

 

فرمانده انتظامی استان در ادامه با با بیان اینکه طی سال گذشته شاهد کاهش جرایم کارکنان نیروی انتظامی بودیم، گفت: بیش از 50 درصد کل جرائم کارکنان کاهش داشته و جرائم مهمه 27 درصد کاهش داشته است که این نشان دهنده صحت عمل کارکنان ناجا است .

 

مجتبایی در پایان با اشاره فعالیت های 110 ، گفت: پلیس قم از نظر سرعت، صحت و دقت عمل در کشور رتبه نخست را کسب کرده است./907/102/ب2

ارسال نظرات