۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۳۰۱۱۶۷
نمایشگاه مطبوعات؛

اجرای سیاست‌های بانک مرکزی باعث قدرت بیشتر مردم در خرید کالاهای داخلی می‌شود

خبرگزاری رساـ مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی سیاست‌های اعمال شده توسط بانک مرکزی کشور را به منظور ایجاد رونق اقتصادی و بالا بردن قدرت خرید کالاهای داخلی توسط مردم عنوان کرد.
مير محمد صادقي مدير کل اعتبارات بانک مرکزي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، میر محمد صادقی مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در نشست خبری که در محل بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد، فعالیت‌های بانک مرکزی در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را برشمرد.
مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی با بیان مبالغ سرمایه در گردش سال‌های 93 و 94 افزود: رونق اقتصادی به رفع تنگناهای اقتصادی مردم کمک خواهد کرد؛ بانک مرکزی هم وظیفه خود می‌داند تا با همراهی با جامعه اقتصادی کشور در بخش‌های تولید، توزیع و فروش در تأمین زندگی بهتر مردم گام بردارد.
وی گفت: از زمانی که تیم اقتصادی دولت فعالیت جدید خود را آغاز کرده است، بخش اعتبارات بانک مرکزی با وزارت صنعت و معدن، تجارت، خودرو سازان و بانک‌های عامل جلسات متعددی را برگزار کرده و نتایج این جلسات به سیستم بانکی کشور ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: در بخش تسهیلات خودرو، مردم با خودروسازان مرتبط هستند و رجوعی به بانک و طی مراحل قانونی دیگری غیر از خرید خودرو ندارند.
وی افزود: تسهیلات دیگری برای کالاهای واسطه‌ای در نظر گرفته شده است که با اعطای این تسهیلات که به صورت تنزیل اسناد خرید و فروش کالاهای واسطه‌ای است بخش تولید فعال‌تر خواهد شد و از رکود خارج می‌شود.
وی با بیان اینکه به روش‌های اتخاذ شده تقاضا و عرضه را در کشور تنظیم می‌کنیم گفت: طرح کارت اعتباری با سود دوازده درصد و مدت زمان باز پرداخت 18 ماهه طی شش ماه اجرا می‌شود تا مصرف کنندگان قدرت بیشتری برای خرید کالای داخلی داشته باشند./836/پ200/ج
ارسال نظرات