۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۹۹۶۵۲
مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر تبریز:

بصیرت و زمان شناسی لازمه طلبه در تراز انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ناصری با تأکید بر تهذیب و رعایت اخلاق نبوی، گفت: طلاب تراز انقلاب، لازم است بصیر و آگاه به مسائل سیاسی و روز باشند و بتوانند در مسیر سیاست نیز گام های صحیح بردارند.
حجت الاسلام ناصري

حجت الاسلام صمد ناصری، معاون تهذیب حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: قرآن شغل انبیاء را تلاوت قرآن، تزکیه، تعلیم کتاب و حکمت می‌داند، هدف انبیاء تزکیه و تهذیب است، روحانی موفق در جامعه روحانی مهذب و متقی است.


وی با بیان اینکه تزکیه مقدم بر علم است، بیان داشت: روحانی غیرمهذب از علم خود بهره نخواهد گرفت، عالم پارسا بسیار مؤثر و تأثیرگذار در جامعه خواهد بود و جامعه از چنین عالمی استقبال خواهد کرد و از وجود آن بهره خواهد برد.


امام جمعه خسرو شهر افزود: تزکیه و تهذیب در تضاد با یک زندگی معمولی با حداقل امکانات نیست، این تصور و توقع از جانب مردم بی جا و نامعقول است، در چنین شرایط جامعه و فتن آخرالزمان طلاب نیز مستثا نبوده است، طلبه نیز جزء این جامعه است.


وی ابراز داشت: تهذیب طلبه در گرو بهره‌گیری از وجود اساتید مجرب اخلاق است، چنانچه امیرمؤمنان(ع) می‌فرماید: «کونوا دعاه الناس بغیر الستنکم» از الگوهای عملی و حاضر اخلاق بهره گرفته شود، حضور محدود و چند ساعتی اساتید اخلاق موثر نخواهد افتاد، سعی بر این است که از حضور مداوم اساتید بهره گیریم.


حجت‌الاسلام ناصری با بیان این‌که مشغله بسیار طلبه مانع از توجه آنها به مسأله تهذیب است، تصریح کرد: آنچه در وهله اول از یک طلبه انتظار می ورد اخلاق و تقوای سیاسی و اجتماعی است، توجه به رفتار نبوی و پیروی از ولایت فقیه در حوزه مسائل سیاسی و دارا بودن تقوای سیاسی مورد انتظار از طلبه است.


وی با تأکید بر توجه به مسائل اجتماعی و انجام وظایف خود در این حوزه از سوی طلبه انقلابی و متقی، اظهار داشت: هر جا عالم تأثیرگذاری وجود داشته است، وی عالمی پارسا و مجاهد با نفس و متخلق به اخلاق نبوی بوده است و نسبت به مسائل جامعه دغدغه داشته است.


این استاد حوزه علمیه با تأکید بر شناخت صحیح عرصه و اجتماع امروزی، خاطرنشان کرد: بصیرت، سیاست و آگاهی به زمان از ویژگی‌های طلبه در منظر مقام معظم رهبری است، طلاب امروز لازم است بصیر و آگاه به مسائل سیاسی و روز خود باشند و بتوانند در مسیر سیاست نیز گام های صحیح بردارند./854/302/ب2

ارسال نظرات