۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۲۸۵۹۵۲
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

معرفی علما و بزرگان دینی وظیفه‌ای همگانی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که معرفی علما و بزرگان دینی وظیفه ای همگانی است، گفت: حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی میراث گران بهایی برای جهان اسلام هستند که باید با برنامه هایی در قالب برگزاری کنگره در راستای معرفی شایسته از ظرفیت های این بزرگواران استفاده کنیم.
حجت الاسلام رحماني؛ امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، شب گذشته در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری کنگره بین المللی دو خورشید حکمت و عرفان که در دفتر امام جمعه آمل برگزار شد با بیان این که حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی از جایگاه والا و ارزنده ای برخوردار هستند، گفت: بنده افتخار داشتم در مدت سی سال در خدمت این دو بزرگوار شاگردی کنم.


امام جمعه آمل تصریح کرد: معرفی حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی وظیفه ای همگانی است که باید تلاش های شایسته ای در راستای تبیین سیره علمی و عملی این دو عالم بزرگوار صورت گیرد.


وی با بیان این که بنده از نزدیک شاهد تلاش های علمی و تربیتی حضرت آیات حسن زاده و جوادی آملی بودم، بیان داشت: این بزرگواران در طول زندگی خود برای تربیت طلاب زحمات بسیاری کشیدند و با بیان قال الصادق(ع) و قال الباقر(ع) خون دل های بسیاری خوردند تا شاگردان آن ها در مسیری شایسته قرار گیرند.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که معرفی ابعاد زندگی حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی ضرورتی مهم و اساسی است، افزود: هنوز نتوانستیم همه ابعاد علمی و عملی این دو عالم بزرگوار را به نسل جوان جامعه و مردم معرفی کنیم.


حجت الاسلام رحمانی آملی خاطرنشان کرد: حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی سرمایه های گرانقدر و ظرفیت های ارزشمندی برای جهان اسلام هستند و نیاز است در راستای معرفی این دو عالم بزرگوار تلاش های ارزنده ای صورت گیرد.


امام جمعه آمل با بیان این که آثار و اندیشه های متعالی این دو عالم گرانقدر چراغ راه اندیشمندان و جویندگان راه حقیقت و معرفت است، گفت: حضرت آیات حسن زاده و جوادی آملی مجاهدت ها و تلاش های والایی صورت دادند و ما وظیفه داریم تا ابعاد زندگی آنان را به جامعه معرفی کنیم.


وی با تاکید بر این که این دو عالم بزرگوار ظرفیت های ارزشمندی دارند که جهان اسلام به آن ها افتخار می کند، بیان داشت: شهرستان آمل به خود می بالد که حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی به این شهرستان تعلق دارند که باید قدر این بزرگواران را به درستی بدانیم.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که معرفی علما و بزرگان دینی وظیفه ای همگانی است که باید تلاش های شایسته ای صورت گیرد، افزود: حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی میراث گران بهایی برای جهان اسلام هستند که باید با برنامه هایی در قالب برگزاری کنگره در راستای معرفی شایسته از ظرفیت های این بزرگواران استفاده کنیم.


امام جمعه آمل تصریح کرد: بهره گیری از سیره علما و بزرگان دینی جامعه را در مسیر سعادت و تعالی قرار می دهد که ضرورت دارد در مسیر تکریم این بزرگواران گام های ارزشمندی صورت گیرد.


حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان افزود: دشمنان در قالب تهاجم فرهنگی به دنبال تحقق اهداف و خواسته های خود هستند و تلاش دارند تا تضعیف دین محوری را در جامعه صورت دهند که باید از ظرفیت های ارزنده علما و بزرگان دینی به بهترین نحو ممکن بهره گیری شود./1314/202/ب3

ارسال نظرات