۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۲۳۵۴۸۷

برگزاری عزاداری اربعین حسینی با حضور 2700 هیات مذهبی در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: دو هزار و 700 هیات مذهبی استان مراسم عزاداری سالار شهیدان را در تمامی مساجد و حسینیه ها و حتی منازل شخصی افراد برگزار می کنند.
حجت الاسلام فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي

حجت‌الاسلام سید محمد فخری، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: اصل عزاداری برای امام حسین(ع) در روز اربعین در کربلا با حضور بیش از هفده میلیون زائر حرم ایشان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: چنین تجمع بزرگی در کربلا باعث افتخار و سربلندی جهان اسلام است و این حضور عظیم نشان از حب و علاقه مسلمانان به امام شهید خویش است.

 

حجت‌الاسلام فخری به نحوه برگزاری عزاداری اربعین حسینی(ع) در آذربایجان غربی اشاره و اظهار کرد: در استان همه هیات‌های مذهبی و دسته‌های سینه زنی در سطح استان به خیابان‌ها آمده و برای سالار شهیدان عزاداری می‌کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: در خوی مردم در میدان شیخ نوایی و در ارومیه در میدان ولایت فقیه برای عزاداری سالار شهیدان، تجمع می‌کنند و در دیگر شهرهای استان نیز مردم در میادین معروف شهر به این منظور جمع می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: در تمامی مساجد و حسینیه‌های شهر از بعد از ظهر روز گذشته مراسمات عزاداری و سخنرانی از سوی اعضای هیات امنا و روحانیان شهر برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام فخری با اشاره به تعداد هیات‌های مذهبی شهر بیان کرد: در این استان دوهزارو700 هیات مذهبی مشغول به فعالیت است که از روز گذشته مراسم عزاداری سالار شهیدان را در تمامی مساجد و حسینیه ها و حتی منازل شخصی افراد شروع کرده اند.

 

وی به برگزاری مراسم شعر خوانی در اداره تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: روز چهارشنبه این هفته مراسم آیین شعر خوانی اربعین حسینی(ع) در سالن صفی‌الدین ارموی از طرف حوزه هنری و شعرای آیینی اهل‌بیت(ع) برگزار شد./936/ت302/ب4

ارسال نظرات