۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۴۳۷۶۵۳
کدخدایی در صحن علنی مجلس:

مجلس و شورای نگهبان در صیانت از قانون همگام هستند/ نظام جامع انتخاباتی باید تدوین شود

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: امروز قوانین انتخاباتی ما تا حدودی کارایی خود را از دست داده است و اگر نظام جامع انتخابات تدوین نشود این مشکلات پابرجا خواهد بود.
کدخدایی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، عباسعلی کدخدایی در حاشیه نشست علنی مجلس شورای سلامی ضمن تقدیر از اعتماد رییس قوه قضاییه و معرفی وی به مجلس به عنوان کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی بواسطه ساختار مردمی که دارد از نهادهای حساس و مهم کشور محسوب می‌شود و در نظام از جایگاه راهبردی برخوردار است.

 

وی با بیان این که مجلس شورای اسلامی تبلور مردم سالاری دینی است، بیان کرد: صلاحیت ها و اختیارات مجلس شورای اسلامی مشخص است و این نهاد تاثیرگذار هم نظارت های تقنینی و هم از طریق دیوان محاسبات نظارت‌های مالی در کشور انجام خواهد داد.

 

کدخدایی با اشاره به همگامی مجلس و شورای نگهبان در صیانت از قانون اساسی، بیان کرد: البته در این راه ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که با تعامل بیشتر کمیسیون‌ها و مرکز تحقیقات مجلس با مرکز تحقیقات شورای نگهبان بخشی از این مشکلات در کوتاه مدت قابل حل خواهد بود و مشکلات عمده نیز در دراز مدت ا بازنگری در قوانین قابل حل خواهد بود.

 

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: امروز قوانین انتخاباتی ما تا حدودی کارایی خود را از دست داده است و اگر نظام جامع انتخابات تدوین نشود این مشکلات پابرجا خواهد بود که البته امیدواریم با طرح سیاست های انتخاباتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام زمینه حل این مشکلات فراهم شود.

 

وی گفت: مجلس رکن نظام است، بنابراین قانون انتخاباتی را هر چه زودتر باید اصلاح کنند و نکته دیگر این که از تمامی کسانی که به من اعتماد می‌کنند سپاسگزارم و امیدوارم این موضوع خیر باشد./858/پ202/ج

 

ارسال نظرات