۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۳۰۴۴۲۸
قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور:

تقویت تشکل‌های دانش آموزی مورد تأکید مقام معظم رهبری است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور با بیان اینکه مأموریت سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی دانش آموزان است، گفت: تقویت تمام تشکلهای دانش آموزی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
مراسم توديع و معارفه رييس سازمان دانش آموزي آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، داوود روستایی، قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور امروز در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی اظهار داشت: رابطه سازمان دانش آموزی با معاونت پرورشی، رابطه طولی و نسبت آنها، نسبت جز به کل است.

 

وی با بیان اینکه سازمان دانش آموزی نهادی غیردولتی تحت نظارت وزارت اموزش و پرورش است، تصریح کرد: کلیه تشکلهای دانش اموزی با مقصد و هدف مشترک اما روشهای متنوع زیر چتر معاونت پرورشی فعالیت می کنند.

 

روستایی با بیان این که تقویت تمام تشکلهای دانش آموزی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مربیان تشکلات دانش آموزی فرمودند: با نمادهای مختلف خود را به دانش آموزان عرضه کنید البته مقصد و هدفتان یکی باشد.

 

قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور با بیان اینکه ماموریت سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی دانش آموزان است، خاطرنشان کرد: امروز تشکلهای دانش آموزی پیشتازان و فرزانگان در 35 هزار مدرسه کشور فعال است.

 

وی تشکل سازی را زمینه ساز تربیت اجتماعی دانش آموزان دانست و گفت: با برگزاری همایش نمی‌توان انسان تربیت کرد اما با تشکل سازی و مسؤولیت دهی به دانش آموزان در تیم های مختلف می توان در شکل گیری شخصیت آنها مؤثر بود.

 

وی اذعان کرد: مدل کار سازمان دانش آموزی میدانی است و به دنبال فضای نظری و همایش نیستیم.

 

امسال 20 هزار دانش آموز فعالیت خبری خود را آغاز می کنند

محمدکاظم دهقانی، مدیرعامل خبرگزاری پانا  نیز در این مراسم خبرگزاری پانا را یک فعالیت اجتماعی بسیار جذاب برای دانش آموزان است.

 

وی با بیان اینکه پانا متعلق به دانش آموزان است، خاطرنشان کرد: ورود دانش اموزان به عرصه آگاهی، خروجی خبرگزاری پانا است.

 

مدیرعامل خبرگزاری پانا گفت: امسال 20 هزار دانش آموز عضو خبرگزاری پانا می شود و آموزشهای مقدماتی خبرنگاری را فرا می گیرند و در سالهای آتی به ترتیب به خبرنگار مدرسه و شهرستان ارتقاء می یابند.

 

تقویت وحدت ملی و تعامل اقوام و ادیان مهمترین مأموریت سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی

فریدون سید مصطفوی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: جنس فعالیت های سازمان دانش آموزی باید پرورشی و تربیتی باشد زیرا همجمه ای که اکنون علیه دانش آموزان وجود دارد، می طلبد که هم افزایی و مشارکت جویی در این نهاد افزایش یابد.

 

وی افزود: تربیت اجتماعی دانش آموزان مهم ترین هدف و رسالت سازمان دانش آموزی و امور فرهنگی است که این دو نهاد تلاش می کند تا این امر را در بین دانش آموزان نهادینه کند.

 

سید مصطفوی ادامه داد: مسؤولیت دادن به دانش آموزان باید به صورت جدی از سوی سازمان دنبال شود چرا که سازمان دانش آموزان، سازمان تشریفاتی نیست.

 

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تصریح کرد: ظرفیت های فراوانی در استان وجود دارد که سازمان دانش آموزی می تواند مسؤولیتاین مآموریت ها را برعهده بگیرد.

 

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی تصریح کرد: تعامل بین اقوام و ادیان و افزایش وحدت ملی از مأموریت های بسیار مهم در استان آذربایجان غربی به جهت هم مرز بودن به کشورهای خارجی و تعدد اقوام و ادیان مختلف است که سازمان دانش آموزی می تواند در این زمینه فعالیت های مؤثری داشته باشد.

 

سید مصطفوی خاطرنشان کرد: تربیت نسل انقلابی و مؤمن از مأموریت های خطیر سازمان دانش آموزی است که بنده وظیفه خود می دانم در کنار سازمان دانش آموزی برای تحقق این مسأله مهم تلاش کنم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، گفت: ترویج معنویت دینی، پوشش دانش آموزان بازمانده از تحصیل، نظارت و بازرسی از بوفه های مدارس، ترمیم فقر حرکتی دانش آموزان از طریق برگزاری اردوهای مختلف، افزایش سرانه مطالعه در بین دانش آموزان، مشارکت در حفظ محیط زیست منطقه به ویژه دریاچه ارومیه و کنترل مصرف انرژی از مهم ترین برنامه ها و ماموریت های پیش روی سازمان دانش آموزی است.

 

در این مراسم «حسین عباس زاده» به عنوان رییس جدید سازمان دانش آموزی استان معرفی و از زحمات «علی سیفی نیا» رییس پیشین سازمان دانش آموزی استان تجلیل به عمل آمد.

 

گفتنی است، امروز با حضور قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور، مدیرعامل خبرگزاری پانا، مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی و جمعی از نمایندگان رسانه های جمعی استان، 50 شعبه مدرسه ای خبرگزاری پانا به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه شاهد  بهشت آیین افتتاح شد./936/203/ب2

ارسال نظرات