۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۵۴۲۶۱۵
حجت الاسلام والمسلمین عاملی:

مرکز تبیین متون حوزه علمیه خراسان تشکیل می شود

مدیر حوزه علمیه خراسان از تشکیل مرکز تبیین متون حوزه علمیه خراسان خبر داد و گفت: این مرکز کار تبیین متون روزآمد، کارآمد و نافع را چه در ارتباط با دروس و چه در رابطه با کتب کمک درسی و نیز کتب سیاسی، اجتماعی و فقاهتی انجام خواهد داد.
آیت الله عاملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی پیش از ظهر امروز ضمن بازدید از بخش حوزوی نمایشگاه پژوهش و فناوری، در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به رویکرد جدید حوزه علمیه خراسان، گفت: حوزه علمیه به سمت اصالت خود و همان رسالت تاریخی اش در حال حرکت است و این رسالت تاریخی سه مورد هدایت دینی، هدایت سیاسی و خدمت اجتماعی است که رهبر معظم انقلاب هم روی آن تأکید دارند.

مدیر حوزه علمیه خراسان در پاسخ به این سؤال که برخی گمان می کنند فعالیت های حوزه علمیه، به سمت دانشگاهی شدن پیش رفته است، خاطرنشان کرد: این تلقی درست نیست اما دلیل به وجود آمدنش تحول خوبی است که با توجه به رهنودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه علمیه حال شکل گیری است و فعالیت ها به صورت روزآمد و کارآمد است.

وی افزود: امروز ارتباط حوزه با جامعه گسترده و عمیق شده و پاسخگویی اش به نیازهای جامعه، نظام اسلامی و نیاز های بین المللی به روز صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تأکید کرد: من فکر می کنم خدماتی که امروز حوزه علمیه انجام می دهد، به روز و کارآمد بوده و نیاز جامعه دینی ماست. این که امروز حوزه های علمیه چقدر می توانند به دانش های روز نزدیک شده و ارتقا یابند، با توجه به نظام دینی در کشور ما و رسالت حوزه های علمیه در پاسخگویی به روز، تمام شؤون جامعه را شامل می شود و در تمام این عرصه ها، هماهنگ با دانش مورد نیاز در حال حرکت است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: امیدواریم خدمات حوزه علمیه از یک بعد خدمات علمی باشد و به تولید دانش کمک کند و از سوی دیگر در حوزه خدمات عملی، در حوزه های سیاسی، هدایت دینی و خدمات اجتماعی بیشتر فعالیت کند.

وی با بیان این که از زمان انتصاب شورای عالی حوزه علمیه خراسان از سوی رهبر معظم انقلاب گام های خوبی برداشتیم و در دو بعد آموزشی و پژوهشی طبق تأکیدهای فراوان ایشان فعالیت زیادی شده، خاطرنشان کرد: هیأت های اندیشه ورز ما در علوم عقلی، سیاسی، اجتماعی و فقاهت کار خود را شروع کرده اند و حدود 100 پژوهشگر در آن ها مشغول فعالیت و تحقیق هستند و امیدواریم تا پایان سال تعداد آن ها افزایش یابد.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: مدارسی نیز در همین رشته ها در حال فعالیت هستند که این ها گام های جدیدی در این دو عرصه است که امیدواریم با توجه به نیروهای خوبی که وارد شده اند، منشأ تحول در حوزه علمیه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی همچنین پس از رونمایی از آثار جدید حوزه علمیه در این نمایشگاه، از تشکیل مرکز تبیین متون حوزه علمیه خراسان خبر داد و گفت: این مرکز کار تبیین متون روزآمد، کارآمد، نافع و مفید را چه در ارتباط با دروس و چه در رابطه با کتب کمک درسی و نیز کتب سیاسی، اجتماعی و فقاهتی انجام خواهد داد تا پاسخگوی انتظارات رهبر معظم انقلاب باشد که فرمودند «خروجی حوزه های علمیه باید پاسخگویی به نیازهای جامعه، نیازهای نظام اسلامی و نیاز های بین المللی باشد.»/۸۲۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات