۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۴۹۴۱۱۷
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

ولایت اساس تفکر شیعه است

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: اساس شیعه بودن بر امامت و ولایت است و اگر کسی ولایت ائمه(ع) را قبول نداشته باشد، ولایت خداوند را ندارد.
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در دیدار طلاب آذربایجانی حوزه علمیه خراسان که در دفتر مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد، خطاب به طلاب اظهار کرد: شرایط امروز آذربایجان، نیاز مردم آن منطقه به علما، فقها و مفسران بزرگ را می رساند. البته در ایران هم نیاز وجود دارد اما نیاز آذربایجان بیشتر است چرا که غالب شهرهای این کشور خالی از روحانی است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: از سوی دیگر اگر بخواهیم دایره این وظیفه را کمی وسیع تر کنیم، امروز دنیای اسلام و شیعه شرایطی دارد که شما نسبت به حفظ و تقویت مذهب شیعه در کشورتان وظیفه حساسی دارید. اگر می خواهید تشیع به معنای واقعی خود در آذربایجان حفظ شود، راهش این است که شما درس بخوانید و اوقات خود را به کاری جز درس مصروف نکنید.

وی خاطرنشان کرد: شما طلاب آذربایجانی نباید خودتان را دل خوش به این مسأله کنید که چند سال در ایران تحصیل می کنید و سپس به کشور خود باز می گردید و امام جماعت یک مسجد می شوید؛ به این قانع نباشید چرا که اگر چنین قناعتی را برای خود ایجاد کنید، اشتباه بزرگی کرده اید.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: اساس شیعه بودن بر امامت و ولایت است و اگر کسی ولایت ائمه(ع) را قبول نداشته باشد، ولایت خداوند را ندارد. به عبارت دیگر ولایت خداوند در جایی محقق است که ولایت ائمه(ع) محقق شده باشد. در نتیجه هرچه خودمان را به نور ولایت نزدیک تر کنیم، موفق تر خواهیم بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام راحل از برکت نزدیک شدن به حقیقت ولایت توانستند نطریه ولایت فقیه را ارائه دهند و این انقلاب و حکومت اسلامی راتشکیل دهند. کلید حل تمام مشکلات سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، شخصی و خانوادگی در مسأله ولایت نهفته شده است./۲۰۳/۸۲۰/ب۱

ارسال نظرات