۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۴۹۲۴۷۶
وزیر کشور خبر داد؛

اعطای تسهیلات کم‌بهره به خانواده‌های آسیب دیده در سیل آذربایجان

رحمانی فضلی در نشست ویژه ستاد بحران در آذربایجان شرقی از اعطای تسهیلات کم بهره به خانواده های آسیب دیده از سیل در چهار استان شمال‌غرب کشور خبر داد.
رحمانی فضلی وزیر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در نشست ویژه ستاد بحران در استانداری آذربایجان شرقی با بیان این‌که دولت با تمام توان برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده در جریان سیل اخیر آذربایجان حضور خواهد داشت، اظهار داشت: دولت نسبت به پرداخت اولیه خسارت ها دستور داده است.
وی از اختصاص بودجه‌ای برای جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از سیل اخیر به استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و خاطرنشان کرد: دولت تسهیلات کم بهره با سود 4 درصد به خانواده های آسیب دیده از سیل در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان پرداخت خواهد کرد.
وزیر کشور در ادامه با تشریح بخش‌های از خسارت‌های وارد آمده در جریان سیل در شهرهای مختلف استان آذربایجان‌شرقی گفت: در شهرستان آذرشهر از 22 فوتی هنوز جسد سه نفر پیدا نشده و در روستای چنار در عجب شیر نیز از 20 فوتی، پیکر یک نفر هنوز کشف نشده است.
وی با بیان این‌که در کوتاه ترین زمان خدمات امداد رسانی با هماهنگی نیروهای لشکری، کشوری و امدادرسان انجام شده است، خاطرنشان کرد: تمامی نیروها از اولین ساعات وقوع حادثه پای کار بودند و عوامل خدمات رسان با تمام امکانات در شهرها و روستاهای آسیب دیده حضور یافتند.
رحمانی فضلی با اشاره به این‌که لایروبی رودخانه‌ها در سال‌های اخیر منجر به کاهش خسارات شده است، گفت: پیشگیری از بلایای طبیعی ضرورتی است که گاه مورد غفلت قرار می گیرد، اگر آگاهی‌بخشی نیز توأم با پیشگیری باشد؛ خسارت بلایای طبیعی در سراسر کشور کاهش خواهد یافت.
وزیر کشور با تقدیر از اطلاعیه‌های فوری و هشدارهای ارایه شده از سوی سازمان‌های مسؤول قبل از وقوع سیل، افزود: این موضوع نیز عاملی برای کاهش خسارت ها شد، چنان که پیش از وقوع حادثه بسیاری از دام‌های روستائیان که در معرض خطر بودند، از مسیر سیل خارج شد اما با این وجود خسارت‌های قابل توجهی به مردم و روستائیان وارد شده است.
وزیر کشور با بیان این‌که دام‌ها، خانه‌ها، مزارع و باغ های استان آذربایجان‌شرقی در سیل اخیر خسارت های فراوانی دیده و به تاسیسات و زیرساخت های آن نیز آسیب های جدی وارد شده است، گفت: ستاد بحران برآوردهای اولیه را انجام داده و برای جریان خسارت گزارشی به دولت تقدیم کرده است./935/پ
۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات