۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۴۷۲۲۹۲
آیت الله حسینی بوشهری:

غرب فرو پاشی خانواده را دنبال می کند/ ضرورت الگوگیری جامعه از قیام 19 دی

امام جمعه قم با تأکید بر لزوم بزرگداشت دهه بصیرت به نقاط مشترک 9 و 19 دی اشاره کرد و گفت: همانگونه مردم بصیر ایران در اعتراض به توهین به حضرت امام و باورها قیام 19 دی را به وجود آوردند در 9 دی نیز مردم به دلیل اهانت به قرآن، مساجد و رهبری به صحنه آمدند و بساط فتنه را جمع کردند.
نماز جمعه قم به امامت آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت سالروز قیام خونین مردم قم در 19 دی گفت: اگر انسان مجاهدت و اراده کند می تواند سبب ماندگاری حرکت شود.

وی افزود: در 19 دی اقشار گوناگون مردم به ویژه روحانیت در صحنه حاضر شدند و در برابر ستم های رژیم ستمشاهی ایستادگی کردند، در آن روزها کسی نمی دانست که نهایت این قیام ها و حرکت ها چه می شود اما شاهدیم که 19 دی منجر به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم بزرگداشت دهه بصیرت به نقاط مشترک 9 و 19 دی اشاره کرد و اظهار داشت: همانگونه مردم بصیر ایران در اعتراض به توهین به حضرت امام و باورها قیام 19 دی را به وجود آوردند در 9 دی نیز مردم به دلیل اهانت به قرآن، مساجد و رهبری به صحنه آمدند و بساط فتنه را جمع کردند.

وی ادامه داد: امروزه قم افزون بر این که پایگاه روحانیت، تشیع و حوزه های علمیه به شمار می رود، مرکز و خاستگاه انقلاب اسلامی نیز محسوب می شود؛ توصیه بنده به جوانان اهل قم این است که حرکت جوانان در 19 دی را الگوی خود قرار دهند، امروز دوست و دشمن به حرکت و فعالیت های حوزه های علمیه و مرجعیت نگاه می کند.

آیت الله حسینی بوشهری با تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) ابراز داشت: عمر حضرت 28 سال و مدت امامت ایشان6 سال بود، حضرت در زمان حیات خود با خلفای عباسی هم عصر بودند و جز اذیت و آزار و زندان چیزی ندیدند اما با این وجود در هیچ شرایطی دست از هدایت گری و ارشاد مردم بر نمی داشتند.

وی فرا رسیدن سالروز رحلت حضرت معصومه(س) را یادآور شد و عنون کرد: بر اساس روایات قم حرم اهل بیت(ع) محسوب می شود که کریمه اهل بیت(ع) در آن مدفون است، امام صادق(ع) می فرمایند که هر کس حضرت معصومه(س) را با معرفت زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

امام جمعه قم با اشاره به روز توطئه اجرای کشف حجاب از سوی رضا خان خاطرنشان کرد: دشمنان و مزدوران آن ها سعی داشتند که فضا و فرهنگ ایران را با تغییر پوشش به فضایی غربی تبدیل کنند که توطئه ای استکباری به شمار می رفت.

وی اضافه کرد: در پی این جریان چادرها را از سر زنان در خیابان ها و کوچه ها می کشیدند، به دلیل همین مسأله بسیاری از زنان سال ها از خانه بیرون نیامدند تا حرمت زن مسلمان حفظ شود؛ با توجه به این توطئه ها و مشکلات باید قدر انقلاب اسلامی و اسلام را بدانیم، اسلام جایگاه مهمی برای زنان قائل است اما فرهنگ غربی به دنبال فروپاشی و از بین بردن کیان خانواده ها است، بد حجابی و کشف حجاب مقدمه ای برای فروپاشی خانواده ها خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رحلت آیت الله شرعی گفت: آیت الله شرعی شخصی بسیار پرتلاش و خدوم بود و در مسیر خدمت به اسلام، انقلاب و مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کرد و سر از پا نمی شناخت، باید رفتار بزرگانی همچون ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی همچنین در خطبه نخست به اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بر لزوم احیای این واجب فراموش شده تأکید و شرایط آن را تشریح کرد./1323/پ201/ج

ارسال نظرات