۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۷۵۳۹۸۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقویت تقوا است

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقویت تقوا است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تقویت تقوا دانست و گفت: تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی دوشنبه شب در مسجد امام مجتبی (ع) با تبریک میلاد با سعادت کریم اهل بیت(ع) امام حسن مجتبی(ع) گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقویت تقوا است.

وی از تقوا به عنوان انجام واجبات و ترک محرمات نام برد و افزود: در ماه مبارک رمضان بسیار دعا کنید و اگر رذیله اخلاقی را در وجود خود می‌بینیم به مرورآن‌ها را از خود دور کنیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان واجبات مالی را یکی از واجبات دین دانست و با بیان اینکه خمس نیز واجب مالی است، اظهار داشت: زیاد و کم خمس مهم نیست چنانچه براساس احکام رساله، خمس شامل هر یک ازما شد باید به امام معصوم تحویل داد در غیر این صورت مشمول آیه «الَّذِینَ یَبْخَلُونَ وَیَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبُخْلِ وَیَکْتُمُونَ مَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ» خواهیم شد.

وی در ادامه با اشاره به معرفی متکبرین و فخرفروشان، گفت: خداوند درقرآن می‌فرماید، «وَالَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ رِئاءَ النَّاسِ» متکبرین کسانی هستند که به خاطر ریا و نشان دادن خودشان اموال خود را انفاق می‌کنند.

به گفته وی کسی که بخیل است و خمس خود را پرداخت نمی‌کند و دستور خدا را نادیده می‌گیرد حب مال دنیا را دارد و و حب مال دنیا نیز با حب مقام و ریاست یکی است و تفاوتی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه باید مراقب بود حب مال و مقام و ریاست سبب نشود از واجبات دینی غفلت کنیم اظهار داشت: خداوند می‌فرماید اخلاص یکی از اسرار من است که آن را در قلب هر بنده‌ای که دوست دارم قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه خدا انسان فخر فروش را دوست ندارد، گفت: فخر فروش کسی است که بخیل است و ریا می‌کند و بخل و ریا نیز سبب می‌شود تا انسان خدا را دوست نداشته باشد و اگر خدا را دوست نداشته باشیم از داشتن اخلاص محروم خواهیم شد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات