۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۷۵۳۳۱۱
فرمانده انتظامی استان قم خبر داد؛

کاهش ۱۴ درصدی سرقت در قم / برخورد قضایی با بهره برداران از اتباع فاقد مجوز

کاهش ۱۴ درصدی سرقت در قم / برخورد قضایی با بهره برداران از اتباع فاقد مجوز
میرحیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه از کاهش ۱۴ درصدی سرقت در قم و معرفی شرکت ها و کارفرمایان بهره بردار از اتباع فاقد مجوز به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگاری رسا، سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان قم در نشست خبری که صبح امروز سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان برگزار شد با اشاره به نقش رسانه ها در آگاهی بخشی به مردم در حوزه های امنیتی و انتظامی اظهار داشت: رسانه ها نقش بسیار چشمگیری در جلوگیری از شکل‌گیری جرائم دارند که از همکاری رسانه های استان قدردانی می کنیم.

وی افزود: با همدلی خوبی که بین دستگاه های امنیتی وجود دارد، امسال با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نوع نگاه دستگاه قضایی استان، در حوزه کاهش جرایم در استان، موفقیت های چشمگیری به دست آمده است.

فرمانده انتظامی استان قم در این نشست، استان قم را دومین استان کشور در کاهش سرقت و عنوان داشت: استان قم رتبه دوم در کاهش سرقت را به خود اختصاص داده و به میزان ۱۴ درصد با کاهش سرقت در استان مواجه شدیم.

وی افزود: سرقت احشام بیشترین میزان سرقت در استان قم را دارد و دامداران استان لازم است، اقدامات لازم برای پیشگیری از سرقت احشام خود توسط سارقان را انجام مد نظر داشته باشند.

میرحیدری با اشاره به تاثیرگذاری فرهنگ غربی بر افکار برخی از افراد جامعه برای ارتکاب جرایم خاطرنشان کرد: غالب قتل هایی که در استان قم انجام می گیرد متاثر از فرهنگ غربی و مصرف مشروبات الکلی است که هر چند تعداد قتل ها در استان بسیار کم است؛ اما باید همین مقدار نیز انجام نگیرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های نیروی انتظامی استان در زمینه مواد مخدر بیان داشت: نیروی انتظامی با فعال کردن گشت های مواد مخدر، با مواد فروشان و مصرف کنندگان برخورد کرده و اقدامات لازم در این زمینه را انجام می دهد.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تصادفات در استان قم بیان داشت: هرچند میزان فوتی ها۱ درصد کاهش داشته اما این میزان قابل توجه نیست و برای رفع نقاط حادثه خیز استان، انتظار داریم نهادهای مربوطه پیگیر باشند تا تصادفات و تلفات، کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به لزوم برخورد با اتباع خارجی که مجوز لازم را ندارند اظهار داشت: شرکت‌ها و کارفرمایانی که از اتباع فاقد مجوز بهره می‌گیرند به مراجع قضایی معرفی می شوند.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: طبق قانون باید اتباع غیرقانونی و بی مجوز از کشور خارج شوند و طی سال جاری ۵۵ درصد افزایش دستگیری اتباع غیرقانونی داشتیم و در سال آینده به صورت جدی با اتباع غیرمجاز برخورد می‌کنیم.

سردار میرحیدری با اشاره به چهارشنبه سوری پیش روی و خطرات موجود در این روز بیان داشت: باید فرهنگ سازی های لازم در این زمینه انجام شده و آگاهی های لازم برای مواظبت و مراقبت مردم در این زمینه داده شود تا از خطرات آن پیشگیری شود که البته رسانه ها می توانند روشنگری های بهتری داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان قم بیان داشت: با هماهنگی های قضایی انجام شده، افرادی که سابقا در زمینه چهارشنبه سوری دارای سوابق و پرونده های قابل توجه هستند را یک روز قبل از روز چهارشنبه سوری دستگیر کرده و پیشگیری های لازم در این زمینه را انجام خواهیم داد و عناصر اطلاعاتی، فعال و تجهیز شدند تا افرادی که دیگران را  برای تخریب اموال عمومی، سوزاندن درخت‌ها و خسارت به آسفالت و راه بندان، مردم را تهییج و تحریک می‌کنند، شناسایی و دستگیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به جرم بودن فروش مواد منفجره اظهار داشت: با فروشندگان مواد منفجره برخوردهای لازم انجام خواهد شد و مردم استان می توانند با تماس با شماره تلفن 197 تخلفات و شکایات خود را با نیروی انتظامی استان گزارش دهند.

میرحیدری با بیان اینکه سامانه ۱۹۷ با شعار شما پلیس ما باشید تأثیر زیادی در بهبود شرایط داشته است تصریح کرد: طی ۱۰ ماهه سال‌جاری مردم ۶ هزار و ۶۳۳ تماس با ۱۹۷ داشتند و میزان تماس افزایش هفت درصدی داشته همچنین انتقادات دو درصد رشد و شکایات ۴۵ درصد کاهش و تقدیر ۲۹ درصد افزایش داشته و ۷.۵ درصد پیشنهادات مردم در اصلاح فرایندها بوده است.

ارسال نظرات