۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۴۷۴۸۷
فرمانده انتظامی استان قم خبر داد؛

حضور 3 هزار نیروی پلیس جهت تأمین امنیت عزاداران حسینی

خبرگزاری رسا ـ فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به این‌که 3 هزار نیروی پلیس، امنیت عزداران حسینی را تأمین می‌کنند، گفت: چهار صد نفر از مسؤولان هیأت‌های عزاداری به عنوان پلیس یاران در تأمین امنیت مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) با نیروی‌های پلیس همکاری می‌کنند.
مجتبايي فرمانده انتظامي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار کاظم مجتبایی، فرمانده انتظامی استان قم پیش از ظهر امروز یکم آبان ماه در نشست خبری که با حضور مسؤولان فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد از حضور 3 هزار نفر از نیروهای انتظامی جهت تأمین امنیت عزاداران در تاسوعا و عاشورای حسینی در شهر مقدس قم خبر داد و ابراز داشت: چهار صد نفر از مسؤولان هیأت‌های عزاداری به عنوان پلیس یاران در تأمین امنیت مراسم سوگواری سیدالشهدا با نیروی‌های پلیس همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: فعالیت عمده پلیس در دهه اول ماه محرم بویژه روزهای تاسوعا و عاشورا تأمین امنیت انتظامی، امنیت ترافیکی، امنیت اخلاقی و امنیت عملیاتی عزاداران حسینی جهت آرامش مردم و برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) است.

فرمانده انتظامی استان قم بیان داشت: با توجه به این‌که اقدامات و فعالیت‌های عزادارن حسینی براساس اعتقادات و باورها برگزار می‌شود پلیس نیز در راستای تأمین امنیت مردم با آن‌ها به صورت ایجابی رفتار خواهد کرد.

سردار مجتبایی با اشاره به این‌که رفتار پلیس در راستای ارزش‌مداری و مردم مداری است، اظهار داشت: نیروی‌های پلیس نباید با مردم در ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) رفتار انتظامی و عملیاتی داشته باشند.

وی اضافه کرد: البته با هر نوع هنجارشکنی، مزاحمت به نوامیس مردم، رفتاری که سبب خدشه‌دار شدن شعائر دینی و بی‌نظم شود نیروهای پلیس با شدت و قاطعیت رفتار خواهند کرد تا یک محور امنیت همه جانبه برای آرامش و امنیت مردم ایجاد شود.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه به ممنوعیت‌ها و محدویت‌های ترافیکی شهر مقدس قم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در خیابان‌های اطراف حرم کریمه اهل بیت به سبب وجود جمع کثیری از زائران و عزادان ممنوعیت ترافیکی از ساعت 12 شب روز هشتم تا 12 شب روز دهم محرم اجرا می‌شود.

وی افزود: خیابان ارم از سه راه بازار تا میدان شهدا، خیابان چهار مردان تا عمار یاسر، بلوار بهار تا پل حجتیه، خیابان معلم از تقاطع پل حجتیه تا میدان روح‌الله و میدان مطهری تا سه راه بازار جزء ممنوعیت‌های ترافیکی در روزهای تاسوعا و عاشورا هستند.

سردار مجتبایی تصریح کرد: خیابان 19دی، بلوار شهید محمد منتظری، خیابان اراک، خیابان عمار یاسر از تقاطع 75 متری عمار یاسر و خیابان معلم نیز از ساعت 7 صبح تا 12 شب عاشورا به سبب ورود هیئات عزاداری از محدودیت ترافیکی برخوردار می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان این‌که خوشبختانه در سال‌های گذشته قمه‌زنی در سطح کشور کنترل شده است، بیان داشت: در صورتی که مشاهد شود در منطقه‌ای قمه‌زنی اجرا می‌شود سریعا به آن مناطق نیرو اعزام خواهد شد تا از قمه‌زنی افراد جلوگیری شود.

سردار مجتبایی با اشاره‌ این‌که در 7 ماه گذشته میزان رضایت‌مندی مردم از پلیس 27 درصد افزایش یافته  است، گفت: با آموزش‌ها و نظارتی که در درون سازمان‌ها انجام گرفته است، انتقاد مردم از نیروهای پلیس در 7 ماه گذشته 25 درصد کاهش یافته، همچنین جرایم کارکنان نیروهای انتظامی نسبت به سوء استفاده از موقعیت شغلی و خیانت در امانت با کاهش 40 درصدی همراه بوده است.

سردار حسن محمدرضایی، رییس پلیس فتا استان قم نیز در این نشست خبری از رسیدگی به 112 پرونده سوء استفاد در فضای سایبری خبر داد و گفت: از 112 پرونده شکایت شده به پلیس فتا هفتاد و شش پرونده رسیدگی شده و بالغ بر 389 میلیون تومان سوء استفاده مالی کشف و ثبت شده است./993/پ202/پ

ارسال نظرات