۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۷۴۸۳۱۹
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان:

علت بقای نظام اسلامی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است

علت بقای نظام اسلامی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
حجت الاسلام مهدوی نیا علت بقای نظام اسلامی را فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: برای احیای این فرهنگ در جامعه باید ستاد قوی تشکیل دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا در گردهمایی دبیران ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان های تابعه استان با اشاره به آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صَابِرُوا وَ رَابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»، گفت: باید در برابر ناگواری های شخصی صبر کرد و در برابر فشار کفار مقاومت داشت.

وی عنوان کرد: در حفظ مرزهای جغرافیایی از هجوم دشمن، حفظ مرزهای اعتقادی و فکری، از طریق مباحث علمی و حفظ مرز دلها از هجوم وسوسه ها بکوشیم.

حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به کلمه «اصبروا»، خاطرنشان کرد: صبر و استقامت را باید همگانی کرد و همه با هم، همبستگی و هماهنگی در برابر انجام فرائض الهی، در برابر هجوم دشمنان در برابر مصائب و بلاها به وجود آورد.

وی ادامه داد: ما باید ستاد قوی داشته باشیم تا امربه معروف و نهی از منکر را احیا کنیم، با منکرات مبارزه کنیم و مرید شخص نباشیم.

حجت الاسلام مهدوی نیا گفت: در حفظ مرزهای اعتقادی، دینی و فرهنگی با بهره مندی از مباحث دینی باید ایفای نقش کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با اشاره به اینکه امام راحل با بزرگترین منکر جنگید و در این راستا مردم پشتوانه خوبی بودند، افزود: ستاد امربه معروف و نهی از منکر باید مردمی باشد. 

وی با بیان اینکه برای گسترش معروفات و کاهش منکرات باید یک ستاد قوی تشکیل دهیم، عنوان کرد: این مهم لازمه احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام مهدوی نیا در ادامه خاطرنشان کرد: بعضی منکرات وسیع است و کاهش این منکرات نیازمند همکاری دولت و مسئولین است. 

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فقط مخصوص حکومت اسلامی نیست، اظهار کرد: حرکت در مسیر امر به معروف و نهی از منکر سختی ها و مشکلاتی به همراه دارد و آمرین به معروف و ناهیان از منکر باید صبر پیشه کنند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان افزود: در ترویج خوبی ها و معروفات باید بر اساس قرآن و معارف اهل بیت عمل شود و خود را درگیر جناح بازی ها نکنیم و با منکرات مبارزه کنیم.

وی با اشاره به توطئه های دشمن برای ضربه زدن به نظام و بی تفاوت کردن مردم ادامه داد: امربه معروف و نهی از منکر لازمه بقای نظام است و باید به یک گفتمان و باور عمومی تبدیل شود و این مهم لازمه مقابله با توطئه های دشمن است.

حجت الاسلام مهدوی نیا بیان کرد: انتظار می رود جلسات ستاد امربه معروف و نهی از منکر باید به صورت منظم برگزار شود.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات