۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۴۴۱۸۵
نماینده ولی فقیه در اصفهان تأکید کرد؛

لزوم ترویج و گسترش فرهنگ زکات در جامعه

لزوم ترویج و گسترش فرهنگ زکات در جامعه
اصفهان – آیت الله طباطبایی نژاد بر لزوم ترویج و گسترش فرهنگ زکات در جامعه تأکید کرد و گفت: متاسفانه در طول تاریخ اسلام از زکات کمتر گفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در جشنواره ترویجی تکریمی زکات شهرستان‌های شمال استان اصفهان که سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، گفت: متاسفانه در طول تاریخ اسلام از زکات کمتر گفته شده است.

وی بر ترویج و گسترش فرهنگ زکات در جامعه تأکید کرد و افزود: در ارتباط با خمس زیاد گفته شده است و در جامعه توسعه و گسترش یافته است، اما در رابطه با زکات حتی متدینین نیز گاهی نسبت به آن بی توجه هستند.

به گفته زکات به لحاظ عظمت و وجوب، بالاتر از خمس است با خمس قابل قیاس نیست، چرا که خداوند در قرآن برای خمس یک آیه دارد، اما در رابطه با زکات هرکجا در رابطه با نماز صحبت شده است از زکات نیز نام برده شده است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان به لزوم اهمیت نماز در آیات قرآن اشاره کرد و ادامه داد: تنها جایی که دررابطه با نماز صحبت شده است، اما نامی از زکات برده نشده است آیه ۱۱۰ سوره کهف است.

وی با اشاره به اینکه براساس روایات متعدد کسی که زکات نمی‌پردازد نماز او نیز مورد قبول واقع نمی‌شود، اظهار داشت: کسی که زکات خود را نمی‌پردازد به مانند کسی است که اصلا نماز نخوانده است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: امام صادق می‌فرماید، کسی که مانع از حق خدا شود دو برابر آن در راه باطل از دست خواهد داد.

به گفته وی زکات هم سبب رشد انسان می‌شود و هم سبب قبولی و تأئید و رشد اعمال انسان می‌شود.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به جا به جایی زکات و صدقه گفت: هم به زکات صدقه گفته می‌شود و هم به صدقه زکات گفته می‌شود، از این رو امیرمومنان (ع) انگشتری خود را حال نماز بخشید.

لازم به ذکر است، جشنواره ترویجی تکریمی زکات شهرستان‌های شمال استان اصفهان «کاشان و آران و بیدگل و نطنز» با حضور آیت الله طباطبائی نژاد نماینده، ولی فقیه و امام جمعه اصفهان همراه با تکریم از مودیان، مبلغین، عاملین و رابطین زکات، رونمایی ازمستند‌های تولید شده با موضوع زکات و تقدیر از نفرات برتر مسابقات علمی، هنری و کتابخوانی جشنواره در سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات