۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۷۴۳۷۴۳
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

نیروی انتظامی سبب آرامش مردم است

نیروی انتظامی سبب آرامش مردم است
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: اگر نیروهای مسلح در جامعه باشند مردم احساس می کنند در قلعه مستحکمی قرار دارند، یعنی آنها باید سبب آرامش مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار فرماندهی انتظامی اصفهان با اشاره به کلامی از امیرمومنان(ع) پیرامون اهمیت جایگاه نیروهای مسلح در نظام اسلامی گفت: امیرمومنان(ع) درباره نیروهای مسلح تعریفی در نامه به مالک اشتر دارند و می فرمایند:" حُصُونُ الرَّعيَّةِ وَ زَينُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّينِ".

وی با بیان سه صفتی که امیرمومنان(ع) برای نیروهای مسلح عنوان کرده اند، افزود: نیروهای مسلح همانند قلعه ای برای مردم هستند، و اگر نیروهای مسلح در جامعه باشند مردم احساس می کنند در قلعه مستحکمی قرار دارند، یعنی آنها باید سبب آرامش مردم باشند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دومین صفت نیروهای نظامی و انتظامی از منظر امیر المومنین این است که برای دین عزت بوده و زینت رهبران کشور می باشند ، لذا آرامش مردم به وسیله پلیس حاصل می شود.

آیت الله طباطبایی نژاد احساس امنیت خاطر در مراجعه به پلیس را مهم دانست و اظهار کرد: فرد باید بداند زمانی که به نیروی انتظامی مراجعه می کند مانند برادر آن را راهنمایی می کنند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر مدارا با مردم و رعایت ادب و احترام نسبت به ارباب رجوع تصریح کرد: گاهی فکر می کنیم اگر فردی جرمی مرتکب شده باید مورد ناسزا قرار گیرد ، در حالی حتی اگر بزرگ ترین جنایت را نیز انجام داده باشد در نهایت بشر است و نباید نسبت به آن عصبانی شد.

وی اضافه کرد: پیامبر اعظم(ص) تعبیری دارد که بسیار مهم است و می فرمایند: "بعثت علی المدارات کما بعثت علی الرساله"، یعنی من برای مدارای با مردم مبعوث شده هم چنان که برای رسالت مبعوث گردیده ام ، لذا باید با مردم مدارا کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد پرهیز از زورگویی و رعایت مداری با مردم را مهم عنوان کرد و ادامه داد: سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز این است، لذا نباید افراد را از دین و حکومت دور کنیم، به طوری که آنها از این مسائل دست بکشند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: هم چنین وجود برخی قوانین ناقص و ناکارآمد در زمینه قاچاق کالا و بی توجهی به سرمنشأهای اصلی قاچاق را نامناسب بیان کرد و افزود: برخی قوانین وجود دارد که حتی با اسلام مطابقت ندارند. 

گفتنی است، در این دیدار سردار حمید علینقیان پور فرماندهی انتظامی استان اصفهان، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات 6 ماهه اخیر ارائه کرد و اظهار داشت: در مراسم اربعین با توجه به گسترش درخواست ها برای صدور گذرنامه، 280 هزار گذرنامه بین المللی و 73 قطعه گذرنامه زیارتی صادر شد.

وی هم چنین از  40 هزار نفر تماس با پلیس فتا و دریافت مشاوره نیز خبر داد و افزود: در زمینه مبارزه با مواد مخدر و برخورد با خرده فروشان و قاچاقچیان نیز، در 6 ماه گذشته بیش از 13 تن مواد مخدر در استان کشف و توقیف گردید.

سردار علینقیان پور خاطرنشان کرد: در حوزه امنیت اقتصادی و برخورد با قاچاچیان  کالا نیز، 19 هزار میلیارد کالای قاچاق ضبط شد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات