۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۷۳۲۰۷۶
استاد حوزه و دانشگاه:

خودسازی، مهم ترین اقدام برای جامعه سازی است

خودسازی، مهم ترین اقدام برای جامعه سازی است
حجت الاسلام دولتشاهی با تأکید بر توجه به خودسازی و تهذیب نفس در ماه مبارک رمضان، گفت: خودسازی مهم ترین اقدام برای جامعه سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام علاء دولتشاهی، ظهر امروز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در جمع اعضای هیئت فرهنگی جهادی بیت السجاد(ع) حسینیه حبیب بن مظاهر با بیان اینکه رمضان ماه قرآن و عترت و ماه مهمانی خداوند است، گفت: قرائت قران در این ایام مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر ضرورت خودسازی و تهذیب نفس افزود: قرائت قرآن و تدبر در آن سبب خودسازی و جامعه سازی می شود، تا زمانی که ما نتوانیم خودمان را بسازیم نمی توانیم در جامعه نقش آفرینی کنیم.

وی با اشاره به اینکه با گذشت بیش از چهل سال از انقلاب، دست های استکبار در داخل به گونه ای است که می خواهند با خدشه دار کردن عفت عمومی مسیری را که شهدا برای ما ترسیم کردند به فساد بکشانند، نهادینه سازی ارزش ها و تبیین فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه لازمه مقابله با توطئه های استکبار است.

حجت الاسلام دولتشاهی در ادامه  بیان کرد: در ماه مبارک رمضان و تلاش در جهت خودسازی باید به مؤلفه هایی همچون شکرگذار بودن نعمت های الهی، دوری از فساد و اسراف و ستم و تلاش برای رسیدن به تقوای الهی  توجه داشت و در این راستا گام برداشت.

وی دوری از غیبت، عصبانیت، تندزبانی و خشم را از دیگر مؤلفه های مهم در جهت خودسازی و تهذیب نفس عنوان کرد.

حجت الاسلام دولتشاهی با بیان اینکه ساختن تمدن نوین جامعه و اصلاح جامعه هدف ماست، گفت: در این راستا تکلیفی که بر دوش داریم به تنهایی کافی نیست بلکه جهاد همه جانبه علمی، فرهنگی، اقتصادی، هنری لازم است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات