۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۷۲۲۱۴۱
مسؤول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه لرستان:

دعا سرشار از بالاترین درس های عرفان اسلامی است

دعا سرشار از بالاترین درس های عرفان اسلامی است
حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه دعا سرشار از بالاترین درس های عرفان اسلامی است، گفت: عشق به این ارزش ها و درس های عرفانی چراغ راه برای گذر از راه های پر پیچ و خم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام علی لرستانی در جمع عاشقان امام زمان(ع) در مسجد بعثت در رابطه با «اهمیت دعا واثرات آن در زندگی» گفت: دعا تجلی عشق و میل به خدا برای نیل به تکامل و رفع نیازمندی‌ها، نیایش، گرایش و کشش به سوی خداست.

مسؤول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اینکه یکی از مزایای مهم مکتب اهل بیت(ع) دعاهای بسیار عالی، روح پرور، پر محتوا و آموزنده است که از امامان بزرگوار به یادگار مانده است، افزود: دعاهایی همچون کمیل ندبه، توسل، ابوحمزه، عرفه، و دیگر دعاها منبع الهام بخش معارف قرآنی اسلام است و راه خودسازی و سیر و سلوک الی الله را به ما می آموزد.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از دعاها و مناجات پرمحتوای ائمه باعث الهام‌بخشی انسان در زندگی می شود، عنوان کرد: دعا روح و جان افراد را نور صفا می بخشد و آمادگی برای هرگونه فداکاری را به انسان می دهد.

حجت الاسلام لرستانی بیان کرد: دعا اگر با حضور قلب انجام شود، یک انقلاب و دگرگونی  خاصی در انسان ایجاد می کند.

وی اظهار کرد: دعا و مناجات نور امید، نور تقوا، نور معرفت را در دل انسان ها زنده نگه می‌دارد چراکه دعایی که از روح بلند معصوم سرچشمه گرفته با قرائت آگاهانه آن انسان ها را به اوج معرفت و کرامت انسانی نزدیک می کند.

مسؤول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل(ع)خاطرنشان کرد: دعا بالاترین درس های عرفان اسلامی را در خود جای داده اند که عشق به این ارزش ها و درس های عرفانی چراغ راه برای گذر از راه های پر پیچ و خم و رسیدن به کمال انسانی است.

وی بالا بردن سطح احساس عاطفی، مبارزه با فساد و زوال اجتماعی، آگاه سازی مردم از مسائل سیاسی و اجتماعی را از آثار و برکات دعا خواند و گفت: دعا می تواند تبلیغات سوء دشمنان اسلام و بشریت را خنثی کند در واقع  یک منبع الهام بخش برای مبارزات اجتماعی بر ضد قدرت های استکباری است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات