۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۷۳۰۴۱۷
مدیر ستاد اقامه نماز لرستان:

خدامحوری در کار و زندگی از برکات اقامه نماز است

خدامحوری در کار و زندگی از برکات اقامه نماز است
حجت الاسلام چراغی بر ضرورت توجه به اقامه نماز و شرکت در نماز جماعت تأکید کرد و گفت: خدامحوری در کار و زندگی از برکات اقامه نماز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام محمدجواد چراغی، ظهر امروز، در کارگاه آموزشی آداب و اسرار نماز  با در جمع کارکنان اداره نوسازی مدارس در که در سالن جلسات ستد اقامه نماز استان برگزار شد، گفت: نماز فرصتی برای خودسازی و تهذیب نفس است.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان با بیان اینکه  هرچه شناخت فرد نسبت به خودش بیشتر باشد خداشناسی فرد افزایش می یابد، افزود: پس از رسیدن به این شناخت کمتر نماز را ترک کرده و نیاز به نماز را بیشتر حس می‌کند.

وی بر ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه به ویژه بین جوانان تاکید و خاطرنشان کرد:  این مهم سبب ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

حجت الاسلام چراغی بیان کرد: نعمت های خدا، کمک به محرومین، دیدن عظمت خدا درهستی، سیر و سفر، خاطره سازی در فضای مسجد و نمازخانه و ایجاد انگیزش و پتانسیل برای دعوت به نماز از جمله عوامل اثر گذار جذب جوانان به نماز است.

وی آرامش انسان، غفلت زدایی و ایجاد خدا محوری در کار و زندگی، دفع و رفع منکرات و پاکسازی روح انسان را در گرو برپایی نماز خواند و گفت: باید آثار و برکات نماز در جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام چراغی با تأکید بر ضرورت توجه به اقامه نماز و حرکت در مسیر خودسازی گفت:  به همان اندازه که غذا برای جسم اهمیت دارد، روح نیز به دعا و نماز نیاز دارد.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان در پایان با تأکید بر حضور در نماز جماعت در ادارات اظهار کرد: تاثیر اجتماعی نماز جماعت به مراتب بیشتر از نماز فردی است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات