۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۷۳۰۷۸۷
امام جمعه موقت کاشان:

همه مطالب اسلام مطابق با عقل است

همه مطالب اسلام مطابق با عقل است
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار دین مبین اسلام را یک مجموعه بسیار با ارزش دانست و گفت: تمام مطالب اسلام مطابق با عقل و منطق و استدلال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در تفسیر دعای بیستم صحیفه سجادیه و ادامه دعای مکارم الاخلاق آن که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: صحیفه سجادیه یک گوهر با ارزشی است که هریک از دعا‌های صحیفه سجادیه مکارم الاخلاق و ارزش و فرهنگ و اخلاق است.

وی با بیان اینکه هر یک از دعا‌های صحیفه سجادیه منبع و منشأ خیرات است، افزود: گاهی خداوند نعمت‌هایی را در اختیار انسان قرار می‌دهد که با غفلت آن را از دست می‌دهد.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: خداوند ما را از نعمت بزرگ دین اسلام، اعتقادات صحیح و فرهنگ ناب اسلامی آن هم بدون منت بهره‌مند کرده است.

به گفته وی امروز مسلمان شدن آن هم در گرداب گناه وجنایات و تفکرات انحرافی بسیار شدید غرب و اعمال و اخلاق بسیار فاسد و فرهنگ به دور از حقیقت غرب، پیدا کردن راه حقیقت و مسیر الهی کار سخت و دشواری است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: ملت ایران از نعمت دین اسلام، هدایت صالح، جلسات دینی، مظاهر دینی و پرچم توحیدی و اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) برخوردار است، اما برخی قدردان چنین نعمت بزرگی نیستند.

وی دین مبین اسلام را یک مجموعه بسیار با ارزش دانست و افزود: اسلام ویژگی‌هایی دارد که هیچ فرهنگ و مکتبی با آن قابل مقایسه نیست و هیچ فرهنگ و مکتبی نمی‌تواند از اسلام سبقت بگیرد و بر اسلام غلبه کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با تأکید براینکه مکتب اسلام جامعیت دارد، گفت: اسلام در استدلال و منطق دست بالا را دارد و هیچ دستی نمی‌تواند بالاتر از آن قرار بگیرد، چرا که دین اسلام در مسیر رشد و سعادت دنیا و آخرت است.

وی ادامه داد: اسلام از برنامه‌های فردی، اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی، دنیوی و اخروی برخوردار است و کسی که در مسیر اسلام حرکت کند به کمال می‌رسد.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه فرهنگ اسلام بر اساس عقلانیت و استدلال و منطق است، اظهار داشت: یک مطلب و یک قانون خلاف عقل و خلاف منطق و مکتب در اسلام دیده نمی‌شود.

به گفته وی تمام مطالب اسلام یا مطابق با عقل و منطق و استدلال است و یا فوق عقل است وعقل توان درک آن را ندارد و اگر مطلبی از اسلام معرفی شد که مطابق با عقل نبود خرافات است تا مردم را از اسلام منحرف کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه دین اسلام براساس کرامت انسان است، اظهار داشت: دین اسلام سبب حفظ شخصیت و کرامت و رشد انسان است و دین اسلام آمده تا کرامت انسانی حفظ شود.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید با چنگ و دندان اسلام را حفظ کنند، افزود: اسلام تنها دینی که در مسیر کرامت انسان، موافق و هماهنگ با فطرت انسان سالم و دین فطری است و بر خلاف فطرت نیست و هیچ مکتبی چنین ویژگی‌هایی ندارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات