۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۷۲۷۳۶۱
نماینده ولی‌فقیه در لرستان خبر داد؛

ایجاد هزار فرصت شغلی در لرستان با احداث سد معشوره

ایجاد هزار فرصت شغلی در لرستان با احداث سد معشوره
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه با احداث سد معشوره هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می شود، گفت: مسؤولان برای تکمیل سد پای کار بیایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار با مجری طرح های سد معشوره و سد بختیاری، گفت: سد در حال ساخت بختیاری لرستان از بزرگترین سدهای کشور است و باید استان در همه مراحل، از منافع این سد برخوردار باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه سد بختیاری دارای مخزن بیش از پنج میلیارد متر مکعب است و ۳۲۵ متر ارتفاع دارد، افزود: روند ایجاد نیروگاه برق ۲ هزار مگاواتی و هفت هزار نفر اشتغالزایی مستقیم با استفاده از آن در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه آغاز مطالعات سد معشوره از سال ۱۳۵۰ شروع شد و حجم مخزن این سد ۹۹۰ میلیون متر مکعب است، عنوان کرد: احداث ۲نیروگاه ۷۰ مگاواتی و تخصیص ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب از دیگر مختصات این طرح است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: سد «معشوره» می‌تواند برای مردم شهرهای نورآباد، چگنی، کوهدشت، پلدختر و تمام روستاهای مسیر تحول مفید و سازنده‌ای را در پی داشته باشد، سد «بختیاری» نیز برای عموم مردم استان و کشور بسیار ارزشمند است.

وی با تاکید بر اینکه احداث این سدها و بکارگیری نیروهای بومی امری مهم و ضروری است، گفت: در مطالعه، ساخت، تکمیل و پیمانکاری‌ها، اشتغال نیروهای متخصص بومی در این پروژه‌ها مورد تاکید قرار دارد و مردم استان، رسانه‌های آگاه و هوشمند و دیگر مسؤولان بر این امر استمرار دارند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات