۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۷۲۵۷۸۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

در مسیر طلبگی باید نگاه خدایی داشته باشیم، نه نگاه مادی

در مسیر طلبگی باید نگاه خدایی داشته باشیم، نه نگاه مادی
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری گفت: در مسیر طلبگی باید نگاه خدایی باشد نه نگاه مادی و دنیوی و در این راستا باید برای تهذیب نفس خود و دیگران تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز، در دوره طرح تعالی طلاب پایه ۱ و ۲ مدارس علمیه این استان که در مدرسه امام خامنه‌ای بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: باید با نگاه خدایی به تبلیغ آئین الهی، تهذیب نفس و تهذیب نفوس دیگران پرداخت.

وی افزود: در این راستا لازم است تا طلاب و روحانیان برای پیراستگی از آلودگی‌های خود و جامعه تلاش کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری در ادامه به شرح نزول سوره کوثر پرداخت و اضافه کرد: منظور از کوثر در این سوره، حضرت فاطمه زهرا(س) است و در این سوره خداوند خطاب به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: آن‌کسی که تو را سرزنش می‌کند خودش ابتر است و نسلش منقرض می‌شود.

وی ادامه داد: عاص بن وائل به پیامبر(ص) توهین می‌کرد که پیامبر(ص) فرزندان پسرش می‌میرند و دختر هم جای پسر را نمی‌تواند بگیرد و نسل پیامبر(ص) منقرض می‌شود و خداوند برای تسلی دل پیامبر(ص) سوره کوثر را نازل کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری تصریح کرد: با توجه به شأن نزول و آیه آخر این سوره، معلوم می‌شود که منظور از کوثر فاطمه زهرا (س) و فرزندان ایشان است.

وی با اشاره به اینکه کلمه ابتر به دو معنا استفاده می‌شود که یکی نسل منقطع و معنای دیگر دین و مکتب کم و کوتاه است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نسل پربرکت پیامبر(ص) توسط حضرت زهرا(س) دنیا را فراگرفته است و کوثر در لغت به معنای خیر کثیر است و سلاله پر خیروبرکت نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) از وجود نازنین حضرت زهرا(س) امتداد پیدا کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: این برکت تا حال حاضر نیز امتدادیافته و یکی از برکاتش همین انقلاب اسلامی است که چهل‌وسه سال پیش توسط امام خمینی(ره) که از نسل فاطمه زهرا(س) است ایجاد و این انقلاب را ده سال تدبیر، مدیریت و رهبری کردند و در ادامه نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی سی‌وسه سال جامعه اسلامی را رهبری کردند که هر دو از نسل بابرکت فاطمه زهرا(س) هستند که عالم را پرکرده است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات