۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۷۰۲۷۵۵
استاندار مازندران در نشست هم اندیشی سرپرستان خبرگزاری های استان مطرح کرد؛

استقبال از نقد منصفانه و مشفقانه رسانه ها/ ضرورت امیدبخشی به جامعه

استقبال از نقد منصفانه و مشفقانه رسانه ها/ ضرورت امیدبخشی به جامعه
مزندران - استاندار مازندران با استقبال از نقد منصفانه و مشفقانه رسانه ها از مسؤولان، گفت: نقد منصفانه موجب توسعه در بخش های مختلف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران شب گذشته در نشست هم اندیشی با سرپرستان خبرگزاری های استان با اشاره به پیشرفت های رسانه ای دنیا، گفت: امروز فاصله ای بین مدیر و رسانه وجود ندارد چون همه چیز دیجیتال شده است.

وی با بیان این که امروز با یک انفجار بزرگی در عالم ارتباطات اجتماعی مواجه هستیم، افزود: به همین دلیل باید خودمان را با پدیده های نوظهور جدید آماده کنیم.

استاندار مازندران با استقبال از نقد منصفانه و مشفقانه رسانه ها از مسؤولان، گفت: متأسفانه برخی رسانه ها با اخبار صحیح و غلط فضای جامعه را به سمت دیگری می کشانند.

حسینی پور با ضعیف دانستن محتوای رسانه ای در سطح استان، همراهی جامعه نخبگانی در این شرایط را ناممکن دانست و افزود: به طور حتم نقد منصفانه و مشفقانه مسیر توسعه استان را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان این که آن چیزی که امروز به شدت به آن نیاز داریم امید دادن به مردم است، گفت: متأسفانه بیش از 70 تا 80 درصد تیتر اخبار برای مردم ناامید کننده است.

رسانه ها مخاطب اصلی جهاد تبیین هستند

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به این که امروز علیرغم همه سختی ها و گرفتاری ها دشمنان مشغول بمباران و سیاه نمایی از نظام مقدس جمهوری اسلامی در میان افکار عمومی هستند، خاطرنشان کرد: رسانه ها در بحث جهاد تبیین که مقام معظم رهبری نیز تأکید فرمودند مخاطب اصلی هستند.

حسینی پور بر ضرورت تبیین خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی تأکید کرد و گفت: تاکنون نسبت به خدمات نظام اسلامی کمتر حرف زده شد و متأسفانه در فضای رسانه ای ما تخریب بیداد می کند.

وی با اشاره به این که در هیچ برهه ای نداشتیم که سه قوه با هم هماهنگ باشند و مردم نیز بر همین نگاه امیدوار شدند، ادامه داد: این امیدی که در مردم شکل گرفته باید برای منافع انقلاب بیشتر تقویت شود.

ضرورت پرهیز از فضای تخریب

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان با انتقاد از فضای تخریب در سطح استان، گفت: متأسفانه به دلیل شاخص ها و خواسته های حزبی و گروهی به صورت فی سبیل الله دیگری را در حد تکفیر تخریب می کنند که این شایسته نیست.

حسینی پور با تأکید بر این که نباید همه خدمات را زیر سؤوال ببریم و در میان همین مدیران نیز انسان های شایسته نیز وجود دارد، افزود: همان طور که رییس جمهوری فرمودند بانیان وضع موجود نباید بمانند.

رضای الهی، شایسته سالاری و توانمندی سه اصل مهم در انتصابات

وی با بیان این که نباید با اطلاع رسانی نادرست مردم را در قضاوت هایشان دچار تردید کنیم، ادامه داد: ما در انتصابات در درجه اول رضای الهی و در ادامه نیز شایسته سالاری و توانمندی را مد نظر قرار می دهیم.

استاندار مازندران با بیان این که در مقایسه با سایر استان ها در انتصابات بسیار جلوتر هستیم، افزود: به مردم قول دادیم که تا پایان سال انتصابات را در استان به اتمام برسانیم.

به دنبال تغییر رویکردها در استان هستیم

حسینی پور با اشاره به این که در انتصابات تنها به دنبال تغییر آدم ها نیستیم بلکه به دنبال تغییر رویکردها در استان هستیم که بخشی مهمی از آن به رسانه ها باز می گردد، گفت: باید با همکاری رسانه ها یک جبهه قوی را در برابر ناکارآمدی ها ایجاد کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که امروز نیاز مردم به آن چهره انقلابی یک چهره کارآمدی است، تصریح کرد: امروز انقلابی گری به نوعی مواجه شده است با توانایی که در غیر این صورت انقلابی گری مفهومی ندارد بلکه انقلابی گری باید در عمل افتاق بیفتد و در همه ما در این خصوص مسؤولیم و باید پای کار باشیم.

قطار انقلاب با شتاب در حرکت است

وی با اشاره به این که قطار انقلاب با سرعت در حال حرکت به جلو است و این انقلاب دنیا را درنوردیده است، ادامه داد: انقلاب اسلامی با سرعت در حال حرکت است و ما فرصتی نداریم بلکه این ما هستیم که باید خودمان را اثبات کنیم نه این که انقلاب خودش را اثبات کند.

حسینی پور با بیان این که توسعه مازندران در گرو ارتقاء رسانه های آن است، افزود: با داعواها نتیجه نمی گیریم اگر بنا بر توسعه است باید در درجه نخست افق نگاه خود را توسعه دهیم.

حسادت و کم بینی ها عامل عقب ماندگی

استاندار مازندران از وجود حسادت ها و کم بینی ها در استان انتقاد کرد و با بیان این که هنوز در مسیری حرکت می کنیم و قلم می زنیم که این مسیر جزیره ای است و سال های قبل در آموزه های کاری تعریف شده در حالی که نگاه ما بایبد راهبردی باشد، ادامه داد: اگر بنا است استان توسعه پیدا کند نگاه رسانه ها باید راهبردی باشد و در آن صورت مباحث بخشی کنار گذاشته می شود.

رسانه ها نظام مسائل استان را بیان کنند

وی با بیان این که انتظار دارم رسانه در خصوص معضلات و مشکلات استان قلم بزنند و نظام مسائل استان را بیان کنند و اینها کمک می کند به رشد و تعالی استان، ادامه داد: رسانه ها را صرفاً برای مشاهده امور و اطلاع رسانمی نمی شناسیم بلکه باید در مسیر توسعه پژوهش محور شوند خود را برای اتفاقات مهم و بزرگ در استان مهیا کنند.

حسینی پور با تأکید نباید خود را سرگرم برخی مسائل حاشیه ای و دعواهای محلی کنیم، افزود: چنین مسائلی به هیچ عنوان به توسعه استان کمک نخواهد کرد بلکه باید کاری کنیم که نیروهای توانمند برای حضور در میدان کار و خدمت اعلام آمادگی کنند./950/پ202/

ارسال نظرات