۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۷۰۲۴۹۷
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت هنر جهت ترویج فرهنگ نماز در مدارس

ضرورت استفاده از ظرفیت هنر جهت ترویج فرهنگ نماز در مدارس
مازندران - امام جمعه ساری بر ضرورت استفاده از ظرفیت هنر و فضاسازی‌های سالم جهت ایجاد بستر مناسب جهت جذب دانش‌آموزان به اقامه نماز در مدارس تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران امروز در هفتمین اجلاسیه استانی نماز در ساری با اشاره به ظرفیت بالای هنر در جهت ترویج فرهنگ نماز خوانی در جامعه، گفت: استفاده از ظرفیت هنر، جهت ایجاد بستر مناسب جذب دانش‌آموزان به اقامه نماز حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از هنر و فضاسازی‌های سالم جهت ایجاد بستر جذب دانش‌آموزان به اقامه نماز بسیار اهمیت دارد و منجر می‌شود که دانش آموزان نمازشان را از سر عشق و علاقه بخوانند.

امام جمعه ساری با اشاره به نامه‌ای که امیرمؤمنان(ع) به والی مصر فرستاد، تاکید کرد: نماز، امام و پیشرو همه اعمال است و ما وظیفه داریم همه کارهایمان را با نماز تنظیم کنیم.

نماینده ولی فقیه مازندران اظهار داشت: در چنین جلساتی وقتی از نماز سخن می‌گوییم منظورمان تنها به نمازهای واجب نیست بلکه نمازهای مستحب و نوافل هم مورد تاکیدمان است که برای رسیدن به عروج ملکوتی بسیار لازم و ضروری خواهد بود.

وی با اشاره به آیات قران تصریح کرد: خداوند بزرگ در قرآن کریم چهار دسته را مخاطب نماز قرار می‌دهد فرد، خانواده، جامعه و مسؤولان این بیانگراین امر است که نماز هم برای فرد و خانواده و هم جامعه و مسئولین یک ماموریت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با توجه به شیوع سویه جدید کرونا و عدم برگزاری مراسم اعتکاف، گفت: طبق سفارش مقام معظم رهبری شایسته است در این ایام نماز جعفر طیّار که در رسیدن به حوائج دنیوی و اخروی بسیار تأثیر‌گذار است به صورت روزانه خوانده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران، ترویج فرهنگ نماز را یکی از راه های مهم کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: باید این فرهنگ مهم از همان دوران کودکی در خانواده و مدرسه در فرزندان نهادینه شود.

علیرضا سعدی پور، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این اجلاسیه گفت: برگزاری اجلاسیه نماز برای رسیدن به راهکار سند تحول بنیادین که در آن به توسعه فرهنگ نماز و اهتمام به برپایی نماز جماعت در مدرسه و تقویت انس با قرآن در دانش‌آموزان و توسعه فرهنگ و سواد قرآنی تأکید شد، ضروری است.

وی با بیان این که اجلاسیه نماز بستر لازم را برای تربیت انسان تمام ساحتی فراهم می‌کند، تصریح کرد: هدف مهم سند تحول بینیادین که در آن ۱۳۱ راهکار برای تحقق ۲۳ هدف تبیین شده تربیت انسان تمام ساحتی است و نقش و تاثیر اجلاسیه نماز در رسیدن به این هدف مهم سند تحول بنیادین قابل توجه است.

سعی پور با اشاره به این که در نظام آموزشی شایسته نیست همه تمرکزمان بر مسائل علمی، پژوهشی و تحقیقی باشد، اظهار داشت: برای پیشبرد اهداف تربیتی و رسیدن به پرورش انسان تمام ساحتی خود را مکلف می‌دانیم که تعلیم و تربیتمان مبتنی بر آموزه‌های دینی باشد تا در این فضا بعد سیاسی، عقیدتی و اجتماعی هم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرا شده آموزش و پرورش مازندران در حوزه قرآن، عترت و نماز گفت: آغاز به کار جشنواره تربیت حکیمانه با محوریت سه سوره لقمان، حجرات و عنکبوت طی شش مرحله در ابعاد گوناگون فرهنگی، هنری و پژوهشی از اقدامات مهم و تاثیرگذاری بود که منجر به تولید و ارسال سی هزار اثر به دبیرخانه شده است./950/پ210/

ارسال نظرات